• lillVilja

koka katrinplommon

ja, jag vet...det finns ett svar här redan, men jag hittar det inte...!

Hur många katrinplommon och hur mycket vatten? Man silar och ger sedan hur mycket i ersättningen? Och hur ofta?

Har testat med messmör men det hjälpte inte alls, tog 1 tsk en gång om dagen.

Tack för svar!!

• Svar på tråden koka katrinplommon
  • Sanna73

Jag kokar ca 10 plommon i 2 dl vatten. Låter dem dra i minst 6h och använder ca 50 ml vätska i en 210 ml portion (lite mer, lite mindre beroende på magens humör).

• liskari

OM man inte vill/har tid koka och sila och känner att man har råd så finns det att köpa "katrinplommondricka" alltså samma sak som ovan. (kommer bara inte på vad det står på förpackningen, jos el. dyligt antagligen). Det är på tetra i trepack. kostar ca. 50-80 spänn om jag minns rätt. Det var min man som blev pålurad det på apoteket. hmm de kan sälja där... *suckar lätt*

Jag antar att det skulle gå att frysa i istärningar och sedan tina för att inte behöva använda hela tetran på en ggn om man tex. har ett liiitet barn.

• heartgirl

jag kokar ca 5-7 plommon i ca 1 dl vatten..mosar plommonen och silar vattnet och ger det med sked....funkar kanon..tar inte så lång stund...

Svar på tråden koka katrinplommon