• maria81

Måste man ha badkar när man har småbarn?

Jättesvår fråga då vi alltid har haft badkar så länge barnen funnits och det har vait bekvämt.
    Ni som inte behöver badkar, hur löser ni det, duschar ni barnen bara?

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Måste man ha badkar när man har småbarn?
  • Tutilure

Vi har både och (har två badrum) och vi använder faktiskt mest badbalja i duschen. Vet inte riktigt varför, har bara blivit så.

• Severus

Vi duschar våra barn.
    Eller ja, från 4 år ca duschar de själva, men ändå

• Trinitario

Har ett litet plast kar till satungen. När hon var mindre så badade hon i diskhon, funka hur bra som helst!

Satan skadar dig själv och personer i din omgivning!
  • Lyllo

Badbalja. Där kan hon sitta och plaska en timme utan att tröttna. Skulle gärna haft badkar, men vi valde TM istället, vilket jag inte ångrar.

• Grannen

Nej, badbalja fungerar ju lika bra! det är ju inte speciellt många hem som har badkar!

• Lola Jämtland

Jag hade en liten uppblåsbar pool till Alma i lägenheten vi bodde i.

Funkade jättebra!

Nu är hon äldre o älskar att duscha (har inget badkar här i huset).

//2007-here I come!
  • whitetiger

badkar är att föredra :)
    tyvärr så fick vi en lägenhet utan en sådan lyx .. så lillen badar i diskhon och den stora ponken badar i en balja i duschen :(
    det funkar så länge men livet hadde så klart varit så mycket enklare med en badkar :(

• hella23

Vi har inget badkar men vi har en badbalja i duschen som vi använder istället. Funkar jättebra

• Auris

Nej. Här är det duschen som gäller. Det funkar bra och dessutom är lag lite mindre orolig att de ska drunkna i duschen än vad jag varit med ett badkar. Däremot så längtar jag efter ett badkar åt mig själv

• Tant Green

Det går jättebra utan, men hon gillar att bada så hon brukar få göra det när vi åker till mormor. Hemma duschar hon, när hon var riktigt liten hade vi en badbalja.

Svar på tråden Måste man ha badkar när man har småbarn?