• Anonym

kan man få killar att vilja ha barn?

jag längtar efter att bli gravid men min pojkvän verkar ljusår från det. kan man på något sätt få killar att skynda på i utvecklingen och vilja bli pappor?

• Svar på tråden kan man få killar att vilja ha barn?
  • Lisa 74

Kan ju bli svårt, hur gammal är killen?

• Lisa 74

Trodde du skulle skriva 21 . Det går nog tyvärr inte göra så mycket mer än att vänta eller byta kille, tyvärr....

• Anonym (prata)

Jag har haft ett liknande problem, men det gällde syskon till barn nr 1. Pappan till barnet ville inte ha ngt mer barn till det första eller i alla fall kunde ha inte säga när han skulle kunna tänka sej att vilja eller veta det. Detta blev ett stort problem i vårt förhållande då det var en viktig fråga för mej som han vägrade diskutera, då han tyckte att det var såååå jobbigt.

Jag fortsatte tillsammans med honom i förhopping om att han skulle ändra sig, eller åtminstone prata med mej om det. Detta resulterade i att han flera år senare bestämde sej för att separera då han tyckte att vi var alldeles för olika.

Så mitt råd, prata, prata, prata. Ibland kan det betyda mkt att bara få höra att man är ledsen för att man vill väldigt olika, att man inte vill samma som den andre i förhållandet. O det kan, tror jag göra, att man också kan vänta in den andre till han/hon vill. Det kan göra ont att man inte vill lika, men man kan ändå bekräfta varandras olika ståndpunkter om man är ärlig med hur man känner. Lycka till!!!

• Anonym

..men på något konstigt sätt är jag rädd att erkänna att jag så gärna vill. är rädd att han ska bli ännu räddare då.
    vi har varit tillsammans i 1 år och bor ihop. han är enda barnet.

• Anonym

jag tror att det framförallt är rädsla det handlar om.

• Anonym (Funkar)

Ja det går.
    Jag och min kille hade varit ihop i fyra månader.
    Han var osäker och ville vänta, jag ville inte.
    Slutade med piller och blev med barn på en gång.
    Han blev jätteglad när jag berättade att vi skulle ha bebis,
    så jag säger att det funkar.

• Anonym

jag går inte på p-piller. vi kör avbrutet och det vet han. vi har aldrig pratat om att skaffa precentivmedel. jag bara hoppas att en simmare ska slinka ur ;) sen får han ta konsekvenserna och på något sätt tror jag att han hade blivit stolt som en tupp om an gjort mig gravid. men detta vet han inte själv om *fniss*

• Anonym (Funkar)

Ts, kör ni med avbrutet borde han ju vara medveten om att du kan bli med barn, och då får han nästan stå för konsekvenserna tycker jag :)

• ict

Mitt x är snart 37, inga barn ännu- vill ha barn- men lämnade mig för en månad sen då det blev jobbigt att bo ihop officiellt. Lätt beskrivet...

Man vet aldrig.

Funkar...varför gick han då med på att sluta med skydd från början? Var han inte rädd trots allt? Eller, det kanske han inte var från början?

Svar på tråden kan man få killar att vilja ha barn?