• maadicken

när fick ditt barn kolik??

bara nyfiken på när det är vanligast.
    en del säger 3 veckor och en del säger 3 månader....
    men jag antar att det är väldigt olika.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel är här~~ * 070222*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-10 23:53:44:
    just det. skriv gärna hur länge det höll i sig.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden när fick ditt barn kolik??
  • Petrah

ca 3-4 veckor tror jag han va. det höll i sig tills han va 4 mån.

Wild, Raw and Beautiful
  • smurfis75

Har 2 barn, ingen av dem har haft kolik.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Kokos Kajsa

Mitt barn har inte haft kolik men jag tror man brukar säga att de i allmänhet får det vid 3 veckor och att det slutar vid 3 månader. (men självklart kan det även hålla i sig längre) Har inte hört någon som fått det vid 3 månader.

• milliz84

mitt första barn fick 3 fall av kolik innan 3månaders ålder. Grymt jobbigt så jag förstår ju lite hur det kan vara att ha ett barn med kolik VARJE dag...URsch så tärande att inte veta riktigt vad man ska göra för att underlätta för barnet.

• gosmamman

någon stans mellan 3 o 4v har båda mina töser fått nån slags kvällskolik.

Jag har hört att det brukar gå över vid 3 mån.

Däremot så kan de börja bli gnälliga o tjuriga på ett helt annat sätt vid 3 mån (tycker jag)

• Maria med 3

Jag ändrade min diet rätt mycket bla så slutade jag helt med mjölkprodukter. Det gj0orde att magsmärtorna försvann och sen när barnen var runt 6 månader kunde jag återgå till att äta vad jag ville utan att de fick ont i magen.

JAg vet flera som med helt mjölkfri diet fått ordning på magen på de små bebisarna.

• Asereht

Vid 3-4 v och det höll på till ca 4 mån åldern. Här hade det ingenting med mjölkprodukter att göra, tyvärr för det hade jag gärna låtit bli bara för att få ordning på det hela.

♥ Mamma till Grabbarna Bus och Syrran ♥
  • Fille Melle

Sonen har aldrig haft kolik. Skönt för honom.

Mamma till Filip 04-12-27
  • sabina82

våran son fick det nog efter bara några dagar, höll på i 3 mån.

• chicopico

Min dotter gallskrek från de att hon kom ut till hon var strax över 3mån......

• Lisa79

Min första son fick kolik när han va 2 veckor och de höll i sej tills han va 6 månader. Fruktansvärt!!

• bella00

min lilla har kolik. hon fick det när hon va 2 dagar, nu är hon 7 veckor och vi har fått medicin äntligen.

• Mamma och Mor

Dotterns kolik började redan innan vi lämnat BB och höll sedan i sig till hon var ca 2 månader gammal. Nu är hon snart tre månader och koliken har gått tillbaka nästan helt - obeskrivligt skönt!

• skotertjej

2 veckor var vår äldsta när det började.
    Var inte helt bra i magen förän vid ca 10 mån.

Yngsta har åxå magknip som började när han var 2v (är nu 5 veckor).
    Men än så länge är det inte lika hemskt som hos storebror.

• Petra81

4 veckor började det för dottern.. Vi väntar fortfarande på att det skall gå över.. Hon e 16 veckor på tisdag.. Man känner sig helt knäckt när ens barn mår dåligt och har ont..

• Taurus 73

Yngsta var ung. 1½ vecka när det började, han har dock inte lika svåra 'smärtattacker' som den äldsta. För storebror började magknipen från det han kom till världen.

• Taurus 73

Storebror hade koliken tills han var åtta månader ungefär....

Svar på tråden när fick ditt barn kolik??