• pelagonia

Mjölkfri ersättning i affär..

Hej !

Min son har ätit Nutramigen och vill nu inte alls äta det längre. Vet någon om det finns något liknande mjölkfri ersättning i vanlig affär ??

Våran Viktor kom den 3/1 till Världen !!
  • Svar på tråden Mjölkfri ersättning i affär..
  • Maria med 3

Nej, tyvärr gör det inte det. Kan du prova nån anna mjölkfri sort från apoteket? Det ska ju finnas minst 2 sorter till har jag för mig. Profylac, kan det namnet stämma?

• pelagonia

Ok..Tack ! Men har inget apotek här idag

• Maria med 3

Hur gammal är din son? Det finns nån gröt som heter sinolac i vanliga livsmedelsaffärer som en del som har mjölkallergiska barn även gör välling på har jag förstått på ett annat föräldraforum.

• jmmm

Om dinn son e tillräckligt gammal kan han äta välling från ekogo ( finns på ica) eller välling gjort på sinlac eller ekogo´s gröt pulver, eller havremust välling.
    Hur gammal är han?
    har han total strejkat helt plötsligt?
    profylac finns inte på apoteken för tillfälligt pga säljstopp, men det finns andra sorter så kontakta er läkare direkt i morgon så kan du få livsmedels anvisning på en annan sort.

• jmmm

Såg vart du bodde, ni har jouröppet apotek på mårtenstorget. ring dem o kolla om de har tex peptit junior på lager.
    Din son e tyvärr för liten för de andra förslagen jag skrev.

• pelagonia
    jmmm skrev 2007-03-11 12:49:12 följande:
    Såg vart du bodde, ni har jouröppet apotek på mårtenstorget. ring dem o kolla om de har tex peptit junior på lager.Din son e tyvärr för liten för de andra förslagen jag skrev.
    Svårt att ta sig dit med buss idag och har ingen som kan köra mig..Men tack för all hjälp.
  • mästerkattenistövlar

Är det smaken det är fel på, är det inte bara så att han inte vill äta av annan anledning? Om han är på våg att bli sjuk, tex.

• annbom

pelagonia: Har han ätit tidigare så är det inte smaken som är felet utan något annat.

• Maria med 3

Du kan inte prova med lite vaniljsocker eller nåt som man ger i början för att de ska vilja ha det alls?

• Schmut

tyvärr inte. Lunds apotek har också lite ont om mjölkfria alternativ. profylac finns inte men Pepti junior har de haft tidigare. däremot måste man ha livsmedelsanvisning för att få den.

har du testat båda Nutramigen, dvs även den som kallas LGG1? vår dotter ogillar den första men äter gärna den andra. enda skillnanden ska vara bakteriekulturen i den andra men på henne verkar det som om den även smakar annorlunda.

däremot kan jag själv tycka att Nutramigen i sig smakar olika från burk till burk...

Svar på tråden Mjölkfri ersättning i affär..