• Swettie22

Naken chocken!!!!!

Ja vad ska man säga förra året var det stora rubriker i tidningarna efter melodifestivalen... Jessica Andersson uppträdde i korta shorts istället för byxor!
    Men när Ola Salo slänger av sig sin jacka och springer omkring på scenen i bar överkropp så är det ingen som reagerar över huvudtaget...
    Jag säger bara en sak snacka om att ha en konstig syn på vad som anses naket vad är väl lite ben jämfört med en bar överkropp...
    Varje sommar drabbas sverige och andra länder runt om i världen av naken chockar när vi ligger på stranden i bikini....

Nu till min fråga är sverige så jämnställt som vi vill tro?

• Svar på tråden Naken chocken!!!!!
  • august

Ja visst är det konstigt,måste berätta en sak, när jag jobbade i klädaffär så var damerna väldigt noga med att dra för draperiet så att jag inte får se dom i bh, men timmarna innan hade jag sett dom badande topless, vad är skillnaden? (hade kanske inte så mycket med tsfråga att göra) Det var väl likadant med väderflicka Torne Hon skulle ju få sparken när hon hade en snygg kavaj men inget under, men när killarna visade sig med en handduk över "kompisen" då var det ingen som reagerade

• notsofantastic

Ja, jag tycker också att detta är förskräckligt. Jag har startat en tråd om sådant som jag tycker var negativt med melodifestivalen, men har spårat ut till att handla om lite allt möjligt.

• Kagi

Svenskar har ett komplicerat förhållande till kroppen och nakenhet, kan man väl konstatera.

Vad gäller Tone, så har ju flertalet av hennes kvinnliga programledarkolleger på TV4 vikt ut sig - men tydligen är det OK att vika ut sig som programledare för sport, flamsprogram eller som hallåa, men om man är meteorolog måste man ha en s.k. seriös framtoning. Skandalös dubbelmoral, anser jag.

• Jan 39

Hade Salo haft tuttar tror jag att man kallat hans uppträdande för nakenchock.
    Nu är det ju inget att kolla på så då får det passera.

• puss

"Nu till min fråga är sverige så jämnställt som vi vill tro? "

vem tror det...?

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ Bebis är mammas hjärta¸.·´)¸.·*).·´`·» «·´`·. »*'
  • Swettie22

Till puss

Öhhh det är det ända som det pratas om här i sverige nu för tiden om hur jämnställda vi är här jämfört med många andra länder men enligt mig så är det fortfarande en lång bit kvar att gå innan vi änns kommer att vara i närheten av jämnställda här

Jan 39

nej just det han har inga tuttar så det är inget att titta på
    men det är väl inte ett par ben heller eller? dom flesta kvinnorna använder ju både shorts och kjol...

• Jan 39

Det enda som är vackrare än kvinnoben är rashästben, tycker jag.

• notsofantastic

Jan 39,
    Tycker du verkligen inte att det är en slags "nakenchock" att visa sig utan tröja? På stranden och i sängkammaren kan det dock passera, även om jag helst ser kläder där med.

• essarf

Nu är ju bara frågan om löpsedlarna på Aftonbladet avgör sveriges grad av jämnställdhet?!

Ju fler som bryr sig om sådana banala företeelser desto mer tidningar säljer aftonbladet. Det är allt. Det finns massor med saker som är ojämställda. Speciellt i familjerelaterade saker. Typ varför heter det "mödravårdcentral" och inte "föräldravårdcentral"? Var är min "pappavårdcentral"? Varför har alltid (i praktiken iaf) kvinnan rätt till vårdnaden om barnet? Varför behöver inte kvinnor göra militärtjänstgöring? Varför tjänar män mer pengar för samma jobb? Varför är de flesta högre chefer och styrelseordförande på börsen män (även om Fru Stenbeck flyttar berg..).. Detta är sveriges omjämnställdhet. Inte vad rubrikförfattaren på Aftonbladet råkar skicka till tryckeriet.

Svar på tråden Naken chocken!!!!!