• miss aiv

Tar ättika bort hunden instinkter till att kissa inne???

OM jag använder ättika när jag torkar golvet, undviker hunden att gå till det stället att kissa.

Min hund går till ett ställe som är vaneställe.
    Hon vägrar att sluta med detta.

• Svar på tråden Tar ättika bort hunden instinkter till att kissa inne???
  • Hallonbåten

Vet inte om ättika funkar, men annars finns det fy-spray och fy-kristaller som tydligen ska va effektivt. Vet dock inte exakt hur man använder dessa till just det ändamålet, men fråga i djuraffären.

• Gnista

Är det mitt på ett golv? Eller har du hanhund som pinkar upp på saker? Om det är mitt på golvet kan du ju möblera om. En soffa mitt på fläcken borde ordna biffen

Kristallerna anävnder man utomhus, tex i rabatter. Fy-sprayen går däremot bra inne.

• mini97

Prova med att ställa något framför stället så han inte kommer åt att kissa där. finkade hos oss

• mr Chris

Låter som det skulle vara tänkt att ättikan skulle dränka doften. Vet inte om jag tror på att det funkar (borde vara mer för hanhundar då?), har du provat? Vore intressant att veta utfallet!

Fick rådet att sätta ättika på buren som hunden gnagde på, det funkade dock inte för oss då han bara tyckte att det smakade intressant... och slickade på det!

Svar på tråden Tar ättika bort hunden instinkter till att kissa inne???