Ska man ge faddrarna något ?
Min dotter ska döpas nu den 24 Mars och så klart ska hon ha gudföräldra.
Hur gjorde nu, gav ni gudföräldrana till era barn någoting ?
Min dotter ska döpas nu den 24 Mars och så klart ska hon ha gudföräldra.
Hur gjorde nu, gav ni gudföräldrana till era barn någoting ?
Är själv gudmor till min systers pojke. Fick inget och ville absolut inte få något, handlar ju inte om det.
Helt onödigt tycker jag.
Om man absolut vill ge något kan man ge bort blomdekoration som man haft under dopet...
nää det gjorde vi inte, den största gåvan är att få äran att vara gudmor
Vi gav inget och jag fick heller inget när jag blev fadder till min systerdotter.
Fokus är ju på barnet i fråga.
Man ger ju den största gåvan man kan ge när man ber en person vara gudförälder/fadder åt sitt barn.
vi gav inget heller
ett tips sätt gudföräldrna på hörna brevid varandra vid fikat/middagen så då kan man få toppen bilder på dom och barnet och man slipper jaga en bra plats.
lycka till
jo givetvis, tänkte kanske mer på något som symoliserar barnet och grejen att vara fadder, ett minne
Jag har funderat på att sy små siden påsar i samma tyg som dopklänningen till Monz gudmödrar (2st) Ska nog köpa små nyckelringar som man kan sätta kort i som dom ska få.... nå´t väldigt enkelt men som ett minne och kanske påminnelse ;) Man kan ju skriva dopdagens datum på ena sidan och ha ett kort på Monz på andra.
Ni kanske kan ta en bild på faddrarna tillsammans med barnet på dopdagen som ni gör en förstoring på och ger till dem. Det skulle jag tycka vara ett fint minne.
Till min dotters faddrar gav vi vars en änglarosett. Killarna som sjöng och spelade för henne fick också vars en änglarosett. Kanske en rätt speciell gåva - men vi förlorade vår tvillingson. Så för oss var det helt rätt.
Läs mer om änglarosetten här:
www.angla-rosetten.se
Har man fått äran att bli gudförälder... så har man fått en fin gåva redan
något som kan va extra fint är att tillkänna ge "faddrarna" på dop inbjudan och där ge en liten motivering? eller?
Vi skrev ett eget litet fadderbrev till vår dotters faddrar.
Ett brev där vi berättade varför vi valt just dem till att vara vår dotters faddrar och vad vi hoppas att de skall kunna ge henne av kärlek och trygghet.
Och så skrev vi ut vårt lilla brev på fint papper.
De blev jätterörda när de fick brevet av oss.
Och de kändes bra för oss att få sätta våra tankar på pränt till dem.