Hur ofta kissar ni (ungefär)
Hej!
Lite konstig fråga kanske. Men funderar på om jag kan ha urinvägsinfektion. Ett symptom är ju att man har täta trängningar, men det har man ju när man är gravid också. Hur många gånger är då mer än normalt?
Hej!
Lite konstig fråga kanske. Men funderar på om jag kan ha urinvägsinfektion. Ett symptom är ju att man har täta trängningar, men det har man ju när man är gravid också. Hur många gånger är då mer än normalt?
Kan inte svara på riktigt vad som är normalt.
Själv är jag väl uppe en 3-4 gånger per natt och på dagarna, så kanske det blir ungefär en gång i timmen. Jag kände oxå som du för en 4 veckor sedan men det har gått över nu, det var ingen UVI iallafall för jag var och kollade.
Men jag tycker du ska lämna in ett urinprov till BM eller vårdcentralen iallafall, så får du ju veta.
Lycka till.
på tok för många ggr...typ 3 ggr per natt å sedan 1 ggr varannan timme i stort sett på dagen
En gång per natt och 2 gånger i timmen på dagen... MINST!!!
2-4 ggr under natten, nästan varje gång jag reser mig under dagen (lägesförändring) vilket är ganska ofta då jag sitter eller ligger mycket p.g.a foglossningen .
ett par ggr per natt och alldelles för ofta på dan.... skvätter lite ungefär 1 ggn varanan timme på dagen...
ca varannan timme på dagen och ca 3 ggr på natten.
Samma här. Ca varannan timme på dagen och 2?3 gånger per natt.
Jag har ofta uvi och du bör väl nästan känna nåt mer än bara trängningar om det skulle vara så. (fast vet att det kan vara olika från person till person)typ att det gör ont när du kissar eller även där emellan... men lämna ett prov till bm..kan vara farligt att gå med infektion under grav. lycka till.
Jag har varannan timme på dagen o ingen till engång på natten då jag måste gå o kissa
Jag kissade i princip hela tiden. Han stog på min kissblåsa, alternativt dansade lite tangpo på stackars blåsan.
Nattetid MINST 5 gånger, på dagarna lätt tre gånger per timme.
Tre droppar per gång. *suck*
Men sen när jag snittats - vilken störtflod! Min man kollade vad jag gjorde därinne så länge, han hade ju inte varit med om det på 9 månader!