• Kejo

Frisyr för mjukt hår med självfall

Finns det någon som har några bra tips på frisyrer för oss med självfall? Horet går ju liksom sin egen väk, och inga frisyrer verkar rå på det...

Att ha så där snyggt uppklippt eller page fungerar inte, då dessa frisyrer ändå kräver lite styrsel på håret.
    Har hår till strax ovanför skulderbladen. Tips någon?

• Svar på tråden Frisyr för mjukt hår med självfall
  • Stanna

Jag har också mjukt hår med självfall som verkar leva sitt eget liv. Det är i och för sig rätt så tjockt. Jag hade fram till i torsdags ganska långt hår, men kapade då av det mesta. Nu har jag kort (ej helkort) och rufsigt. Har i lite vax och spray när jag har fixadt det och eftersom det ska se lite busigt ut så gör det inte så mycket om det står ut lite hårtestar lite hit och dit.

• Kejo

Modigt av dig... Hur kort blev det?
    Kanske så där man måste tänka; trollhår liksom... då kan det inte bli fel

Har du ingen bild på din nya frisyr?

• k girl

Jag har axellångt hår som är ganska uppklippt. Jag har fina hårstrån men mycket hår, så det är jättetjockt. Jag kan göra det mesta med det, krama in lite mousse och låta det självtorka eller föna med tratt (då får jag fram lockarna), föna det naturligt med paddelborste, eller använda raktång. På bilden i mitt galleri har jag raktångat hår.

• k girl

Jag använder alltid en hårprodukt som skyddar mot värme och tar bort frissighet!

• Stanna

Jag kan med nöd och näppe få upp det i en pytteliten hästsvans. På sidorna går det strax nedanför örsnibbarna, och där bak är det lite längre.

Jag har ingen bild ännu (det är ju så nytt), och i dag ser jag förskräcklig ut men kan kanske ta en i morgon.

Jag kan precis som konichiwa girl variera det mycket - jobba fram extra lockar, ha det lite naturligt eller platta med plattång.

• Kejo

Kul att ni lyckas få ordning på självfallet.
    Men när ni kramar upp lockarna, håller sig lockarna fina då?
    Jag har inga problem med att få fram lockarna, problemet är att dom blir stripiga då jag haft produkter i håret.
    Några tips på hur man tar fram lockarna med produkter som ej geggar ihop sig?

• Stanna

Jag har speciella produkter just för att få fram lockar. Finns shampo, skum, spray, etc och i många olika märken. Funkar bra tycker jag!

• k girl

Jag använder också speciella produkter för att få fram lockarna. Men det brukar fungera bäst med gele tycker jag!

Svar på tråden Frisyr för mjukt hår med självfall