• Gumlan

bada varje dag... vad är inte bra med det?

Det är ju en risk för urinvägsinfektion om man badar badkar, men om man är noga med att kissa efteråt och så borde det väl minimera risken mycket? och såå stor risk kan det väl itne va? vad annars kan vara dumt med det? Jag har bara någon/några veckor kvar till förlossningen och jag vill gärna bada varje kväll, vaaarmt, det är så skönt för fogarna och tunga magen... men min tanke är ju då att det kanske itne är så bra? badar väldigt varmt och ligger gärna en halvtimme... nån som vet något?

• Svar på tråden bada varje dag... vad är inte bra med det?
  • kajsa27

Har tvärtom hört att man kan bada varmt för att lindra förvärkar... Så länge du inte hört att det skulle vara negativt är det nog ingen fara!

• Hugomamma

Varför inte om det känns skönt för dig!
    Önskar vi hade badkar, har renoverat men ej fått in badkaret än och jag har också ont i mina fogar-Bf 22/4

• Hugomamma

Varför inte om det känns skönt för dig!
    Önskar vi hade badkar, har renoverat men ej fått in badkaret än och jag har också ont i mina fogar-Bf 22/4

• Tesso

Har man problem med uvi ska man inte bada.
    Jag har fått stränga order om att inte bada, men om inte vattnet gått när värkarna sätter igång, så kommer jag att plaska för fullt!

• puffipuff

jag badade under hela min graviditet varje dag även sista dan då det lindrade värkarna. badet ökar även blodcirkulationen och kan förhindra hemorrojder

• MissBlaise

Jag badar då för fullt, Bf+10.

• Gumlan

Jag har lätt för att få UVI hade det när ja födde förra gången. så jag funderar på vad som är värst *suck* men jag sover sååå mycket bättre om ja badar innan ja lägger mig...

• sara gerdrup

jag har lätt för att få urinvägsinfektion men har klarat mig bra trots allt badande. Jag dricker mycket citron och då försvann mina bekymmer, dessutom gillar jag ha citron i apelsin juice.

Svar på tråden bada varje dag... vad är inte bra med det?