Blödning efter kejsarsnitt
Jag undrar om det blöder mycket från underlivet efter ett kejsarsnitt? Antar att det är individuellt men hoppas att ni som har erfarenhet vill dela med er. Jag är nämligen väldigt blodrädd.
Jag undrar om det blöder mycket från underlivet efter ett kejsarsnitt? Antar att det är individuellt men hoppas att ni som har erfarenhet vill dela med er. Jag är nämligen väldigt blodrädd.
Skulle vilja påstå att jag blödde lika mcket efter mitt snitt som med en vanlig vaginal förlossning med min andra dotter.
Avslag har man ju alltid efter man fött, oavsett hur. Första dagarna är värst, den blir det mest som en lång och utdragen mens. Jag tror att jag hade avslag i ung 2-3 veckor efter mina snitt.
Jag blödde som vid kraftig mens, i 3 dagar ungefär.
ja avslagen har inget att göra med att man fött vaginalt. det har att göra med såret i, är det livmodern?
Blödningen kommer väl från där moderkakan suttit om jag inte minns fel..
Ja man blöder likadant som vid vaginal förlossning, pga såret i livmodern efter moderkakan... jag blödde i 7 veckor efter mitt snitt!
Jag gjorde inte det,så mycket.
Man blöder för att man har ett stort sår i livmodern, där moderkakan har suttit. Hur änge man blöder är ju självklart individuellt. Man kan blöda allt från ett par dagar till 10 veckor.. Personligen så tyckte jag inte blodet var så farligt, utan mer det gula avslaget.. Som man får när det e inte e blod längre.. Sketajobbigt.. :(
jag blöde i 3 veckor efter snittet. som en mens blödning men den sista veckan nästan ingenting