• Pyssilullan

Hur många pajer behövs till 10 vuxna o 6 barn?

Hur många behöver jag göra?
    Eftersom alla tar en liten bit av "varje" kanske...

BLIR det TORRT med endast PAJ och sallad? Vad kan man ha extra isf?

• Svar på tråden Hur många pajer behövs till 10 vuxna o 6 barn?
  • Dino78

Har för mig man brukar räkna en pajform som 8 buffébitar.
    Småfrallor och smör och ost till kankse? Ett par olika sorters dressingar på sidan?

Kom ihåg att man kan frysa in pajer så ta i i överkant, matlådor skadar inte att ha

DIF i själ och hjärta
  • Tristanya

du kan ha någon yoghurt eller cremé frache till! min mamma brukar göra en jättegod paj med köttfärs o paprika i, o då har vi cremé frache till! o det går ju o smaksätta med det som passar till också!

vet inte hur många pajer som behövs, men som Dino78 säger, så kan du ju göra "för mycket" som du kan frysa i 'värsta fall'!

• Pyssilullan

Jaa jag gör Gärna för mycket men har liksom ingen aning om jag ska göra 3 pajer eller 6 st?

Vad tror ni??

• notsofantastic

Om du gör flera sorters pajer så äter folk i allmänhet mer, då dom gärna vill provsmaka lite av varje. Men gör du 4 olika så räcker det nog med det. Speciellt som du bjuder på sallad, dressing, bröd och smör till. Och en liten kaka till kaffet, kanske. Då blir alla mätta.

• Tristanya

jag skulle tippa på att 10 vuxna äter tillsammans kanske 3 pajer (om det är som en vanlig stor pajform) och så barnen äter ju kanske lite mindre, så 6 pajer räcker nog! jag skulle nog köra på något sånt, 5 eller 6! o om du ska göra olika sorters paj kan det nog vara bra med många, ifall någon paj blir populärare!

• Dino78

Tja, hur många skulle jag göra...hur många olika sorter ska du ha?
    När jag fyllde hade jag tre olika sorter och jag hade 1 långpanna med tacopaj, två former med skinkpaj och två former med kycklingpaj. Vi var 12 vuxna och 5 barn. Hade sallad och bröd till det. Det räckte precis, blev ett par bitar kycklingpaj kvar.

DIF i själ och hjärta
  • onka

När vi hade dop var det 14 vuxna och 5 barn och vi hade gjort två runda pajer och en i långpanna och det räckte precis hade gärna kunnat vara lite mer...
    Till det serverades sallad. Hade ost och skinkpaj och köttfärspaj.

Världens bästa mamma (säger det själv för ingen annan lär ju göra det!!!)
Svar på tråden Hur många pajer behövs till 10 vuxna o 6 barn?