• Mira76

Ni som har spottings innan mens!

Har just läst en låååång tråd från sommaren 06 om bruna flytningar innan mens. Jag undrar nu vad som hände med er som skrev i den tråden? Har ni fått ngn klarhet i vad flytningarna berodde på? Har ni dom fortfarande? Har ni kanske till och med blivit gravida?? (hoppas det!)
    Har själv spottings innan mensen (2-6 dagar innan) och har börjat oroa mig för att detta ska försvåra för mig att bli gravid efter att ha läst massor om låga hormonhalter osv. Har försökt sedan i augusti 06...Funderar på att köpa ngt naturläkemedel som ska höja progesteronhalten, men är lite rädd för att använda nåt okänt läkemedel..
    Vore kul att höra från ngn som skrev i den gamla tråden! Eller från vem som helst som känner igen sig i detta!
    Kram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-08 12:30:11:
    ♥♥♥ BIM lista för oss spottare ♥♥♥

APRIL

5 beccibus (1:a provera kuren) (spottarna började 29/3)
    6 Hummliz (1:a provera kuren)
    10 Mira76 (1:a "natur prog.kuren")
    12 englabella (1:a prov-kuren)
    23 gosssan ( 2:a prov-kuren)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 20:11:42:
    ♥♥♥ BIM lista för oss spottare ♥♥♥

MAJ

1 Isolde7
    4 Hummliz (2:a provera-kuren)
    5 Beccibus
    7 englabella
    10 Mira76
    12 Gosssan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-20 12:19:01:
    ♥♥♥♥JUNI♥♥♥♥

30 maj Hummliz 3:e proverakuren
    7 Beccibus
    7 englabella
    7 Mira76
    9 Gosssan 4:de proverakuren
    15 MiniHedvig

• Svar på tråden Ni som har spottings innan mens!
  • Prickigkorv

Hej! Jag har haft det tidigare när jag åt p-piller men inte nu...är inte gravid än. Bor också i Gbg. Skriv gärna i min gb
    !

• Masqito

Hade Bruna flytningar i 3 dar förra gången, och fick mens, den här gången är jag gravid och inga bruna flytningar!
    Testade + BIM-4 med ÄL test och BIM-3 med gravtest. Så ingen låghormonare här!

• hummliz

Hej!! Jag har också spottings innan mens...3-6 dagar ungefär. Vi har försökt i 5 månader utan resultat, jag har inte heller fått utslag på äl-testerna. Har ni testat med ÄL-stickor? Jag ska ringa gyn imorgon och höra om jag kan få komma dit. man blir ju som sagt lite orolig...

• Mira76

Grattis Masqito!! Hade ni försökt länge?

Hummliz,
    ja, jag blir lite orolig efter att ha läst här på fl att bruna flytningar kan försvåra att bli gravid. Innan jag försökte bli gravid tänkte jag inte alls på dessa spottings, utan tog dom bara som ett tecken på att mensen var påväg... Ska också höra med gyn, jag ska dit om två veckor. Undrar om man kan kräva att de gör ett hormontest?
    Jag får dock utslag på äl-testerna varje månad, så jag tror att jag har äl.

Nån annan som alltid får bruna flytningar innan mens? Tror ni att detta påverkar fertiliteten?

• Kodjuret

Jag har oxå så och vi har försökt i 19 månader utan resultat...
    Men enligt fert har jag äl fast jag har aldrig lyckats fånga det på äl stickor!

• jazzy

Jag oxå haft spottar (kom efter mitt MA),dom kom 4 dagar innan mens. Skulle ha börjat äta Provera  för att få bort spottarna men hann aldrig börja ,blev gravid!!!!

• Masqito

Mira76: Tack! Vi har försökt sen sept-06 (mf-dec o6) så det är inte så länge..
    Jag har fått bruna flytningar en gång och det var förra månaden..Men jag har inte haft några problem att bli gravid.
    Hör med din barnmorska, det är bäst men jag tror inte att det är någon fara med fertiliteten..Lycka till!

Med parvel i magen BF 071117
  • clarak

Jag tror det är mycket vanligt med spottings innan mens och har aldrig hört att det skulle påverka fertiliteten. Men är det verkligen så är det ju intressant att få veta mer om!

Jag tittade på www.pernille.info/utflod.htm som många här på fl verkar hänvisa till i olika frågor och där står ju "spotting" som en del i cykeln!

• Mira76

Grattis Jazzy!!

clarak,
    det står olika överallt tycker jag.. Ibland står det att spottings är helt normalt. Men på andra ställen så står det att om man har spottings varje menscykel och om de varar i flera dagar innan mens så KAN det vara tecken på progesteronbrist. Denna brist kan i sin tur innebära att ägget har svårare att fästa, och även om det fäster så har man större risk för missfall.

Jag hade inte dessa spottings för ett par år sedan, så jag har börjat undra lite vad de beror på...

Ska försöka hitta den där fl-tråden igen. Där stod det massor om det här.

Svar på tråden Ni som har spottings innan mens!