Nervös angående rättegång-ensam vårdnad
Jag är jättenervös hur det ska gå i första förhandlingen som börjar snart angående ensam vårdnad. Har precis varit på ett samtal med familjerätten och blev ännu mer nervös eftersom att det på dem verkade som att det min exsambo gjort förut inte har någon betydelse utan tingsrätten dömer hur det blir i framtiden. Jag förstår hur de menar men om alla mål baserades på framtiden skulle väl ingen få ensam vårdnad, ingen säger väl i rätten att jag kommer att supa och knarka nästa år!?
Min exsambo har både hotat mig, skjutit mot mig och barnet (dock inte med riktig pistol), knarkat och umgåtts i kriminella kretsar. Jag har inte träffat honom sedan i juli och han har inte träffat sitt barn som är 1,5 år. Han har besöksförbud men jag har ändå sagt till hans föräldrar att det är ok om han vill träffa barnet med dem men inte fått någon respons sedan i juli trots att jag på omvägar hört att han är ren.
Vad tror ni om utgången på detta?
Det är skönt att man har världens bästa sambo och extrapappa till sitt barn så att det finns en vettig manlig förebild!
Blev jättenervös efter samtalet med fr.