• Anonym (nervös)

Nervös angående rättegång-ensam vårdnad

Jag är jättenervös hur det ska gå i första förhandlingen som börjar snart angående ensam vårdnad. Har precis varit på ett samtal med familjerätten och blev ännu mer nervös eftersom att det på dem verkade som att det min exsambo gjort förut inte har någon betydelse utan tingsrätten dömer hur det blir i framtiden. Jag förstår hur de menar men om alla mål baserades på framtiden skulle väl ingen få ensam vårdnad, ingen säger väl i rätten att jag kommer att supa och knarka nästa år!?
    Min exsambo har både hotat mig, skjutit mot mig och barnet (dock inte med riktig pistol), knarkat och umgåtts i kriminella kretsar. Jag har inte träffat honom sedan i juli och han har inte träffat sitt barn som är 1,5 år. Han har besöksförbud men jag har ändå sagt till hans föräldrar att det är ok om han vill träffa barnet med dem men inte fått någon respons sedan i juli trots att jag på omvägar hört att han är ren.
    Vad tror ni om utgången på detta?
    Det är skönt att man har världens bästa sambo och extrapappa till sitt barn så att det finns en vettig manlig förebild!
    Blev jättenervös efter samtalet med fr.

• Svar på tråden Nervös angående rättegång-ensam vårdnad
  • Glitter Scarf

Usch vad hemskt jag kommer säkert   gå i igenom samma sak snart , man bvir nervös & soc är inga vettiga människor de håller på & stöttar min dottees pappa för han e äldre än mig. Jag fightas med dom hela tiden ända sedan sonia var nyfödd

• Anonym (nervös)

Nä, fr verkar väldigt konstiga men jag hoppas att de är vettiga innerst inne och vet vad som är rätt.

• Yrslan

Hoppas allt går vägen för dig. Det ÄR inte fr som beslutar utan rätten. Hoppas allt går vägen för dig.

• Rosali

Lycka till! Håller tummarna.

• Anonym (nervös)

Tack för uppmuntran! Jag vet att tingsrätten dömer, som jag skrev i ts men det är ändå obehagligt med olika myndigheter som ska bestämma mitt barns framtid!

• Anonym (jag vet...)

Förstår precis hur du känner dig. Jag har varit i vårdnadstvist nu i snart 2½ år... Just nu pågår en vårdnadsutredning och den ska vara klar till April.
    Det sjuka är att pappan till barnen nu får träffa barnen med kontaktperson 1 gång i månaden, fast pappan tycker det är för ofta (?). Han har inte hört av sig i perioder, en gång tog det 8 månader, en annan gång 6 månader!!!!!!
    Min dotter som blir 7 år mår jätte dåligt och både dagis och skola har intygat det, hon får migrän efter träff med pappan. Vi bor under skyddade personuppgifter och jag har överfallslarm pga att han har misshandlat mig, men ändå så ska de se om han är en lämplig far till barnen, för har ju´inte misshandlat dom (!!!). Jag fajtas, fajtas och fajtas, och det kommer du nog också få göra.

Vi måste vara starka, smarta och envisa! Gå efter våra kvinnliga intutioner!

Lycka till! Stora kramar från en som vet...

• Anonym (nervös)

Tack så hemskt mycket för stödet! Jag hoppas vi slipper vårdnadsutredning eftersom barnet är så litet, det finns liksom inget att utreda med dagis osv men man vet ju aldrig med mitt psykoex! Min advokat är jättebra och han är i alla fall positiv så man hoppas ju.
    Tycker det är konstigt att man ens funderar över att mamman ska få ensam vårdnad i ett fall där mamman har skyddade uppgifter eller besöksförbud, jag menar det är ju tingsrätten som dömer detta. Då säger de ju emot sig själva lite genom att anse att den "farliga" pappan ska ha gemensam vårdnad om du förstår vad jag menar. Dessutom är övergrepp på mamman även övergrepp på barnen!!!!

• Anonym (jag vet...)

TS, hur har det gått??? När skulle du upp i rätten? Håller alla tummar och tår för dig

Jag blir så frustrerad och arg när jag tänker på vårat mesiga samhälle!

Svar på tråden Nervös angående rättegång-ensam vårdnad