• Kenneth

    När förstod du?

    När förstod du att du ska bli / skulle bli / blev pappa?
    Jag har liksom inte förstått det än. Vi fick ett plus för över en månad sedan, tjejen har symptom och hormonsvängningar osv.

    Men jag fattar fortfarande inte.

  • Svar på tråden När förstod du?
  • robronja

    förstod först när man hörde hjärtslagen på bvc. då fatta man att det va ett liv därinne

  • Kenneth

    Det dröjer till den 27/4 till oss. Ultraljud då.
    Om inte tjejen lyckas få till sig ett vaginalt ultraljud.

  • robronja

    hjärtslagen hörde vi vecka 13 typ dendära bärbara "stereon" som dom har på mvc..de va en grym känsla

  • Kenneth

    Jag kan tänka mig det. Jag vågar inte riktigt ta till mig alla känslorna än. Känns som om jag vill vänta med att fira när vi gått förbi vecka 12 (det är då som missfallen minskar va?)

  • robronja

    ja det är väl runt den tiden tror jag..det kommer allt gå bra ska du få se kan ej fatta det än (dottern e 8 mån)

  • Tvillingfarsa

    Jo man fattade det väl lite smått när man hörde hjärtljudo ch såg dom första gången på UL osv.

    Men jag tror inte danken trilla ner ordentligt förrän jag stod där och höll mina ena dotter som var ca en halvtimma gammal när jag skulle lägga in henne i kuvösen.


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Magnus Anderson

    Nja det var nog när man hörde hjärtljuden och vid ultraljud nånstans. Vet att det var väldigt kul å "se" grabben vi ultraljudet iaf. Visste visserligen inte att det var en pojke då...

  • Glondim

    Jag TRODDE jag förstod det vid UL, men den riktiga kännslan kom någon dag efter att vi kommit hem från BB och jag stod och såg på henne när hon låg i sin säng, det var som om någon kört in en armbåge i mellangärdet, SHIT, jag är ju farsa ju

    Hur coolt som helst

  • fredrik82

    Min dotter är ett år och jag har fortfarande svårt att greppa det ibland, känslorna blir övermäktiga. Men UL är superhäftigt, sedan när du håller henne första gången. Blev ensam med henne direkt efter förlossningen, när sköterskorna skulle hjälpa min sambo till toaletten.. Ojojoj, vilken känsla..

Svar på tråden När förstod du?