• nunne

Varör blir dom genomsvettiga på natten?!

Mina twins på 1år kan inte sova med täcke eftersom de blir genomsvettiga. Kudde och täcken är ifrån IKEA. E dom för varma? Vi har helt vanliga 2 delade PJ's.
    Hur bäddar ni ner era barn?
    Vad har ni för täcke och kuddar?
    Hur varmt har ni i era barns rum?

• Svar på tråden Varör blir dom genomsvettiga på natten?!
  • Tindrande

nu sover iof min dotter med mig i sängen, men hon sparkar bort täcket så fort hn kan.
    Min son svettas nästan jämt när han sover, oavsett hur varmt/kallt det är

• SeTa

Ingen av mina tre barn har fixat täcke som små. Mellan två och tre års ålder upptäckte dom två atora att täcke var mysigt. Innan det var det bara pyjamas och täcket i en hög i fotänden som gällde. Vi hade runt 20-22 grader i rummet.

• Nalle Puh73

Har samma bekymmer med min kille. Han sover i t-shirt eller pyjamaströja, byxor kan man inte ha för då sover han inte alls. Får vända kudden efter nån timma för den är sjöblöt, det är samma med täcket. När man tar upp honom ur sängen så ser han ut som han har nyduschat håret. Han vaknar ibland av att han är så svettig. Stackars småtroll man vet ju själv hur det känna om man svettas i sömn nångång, inte kul alls.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Emelie82

Svettas dom så mycket så är de klart för varma, låt som sova utan täcka istället. Vår 7 månaders sover med pyjamas och en tunnare filt - tills han sparkat av den vill säga..

• Nalle Puh73
    Emelie82 skrev 2007-03-12 08:39:41 följande:
    Svettas dom så mycket så är de klart för varma, låt som sova utan täcka istället. Vår 7 månaders sover med pyjamas och en tunnare filt - tills han sparkat av den vill säga..
    Tror inte det enbart har med att dom har för mycket på sig. W svettas lika mycket med filt eller påslakan. Tror det helt enkelt är varma barn vi pratar om.
    Kan dom kallsvettas föresten?? Tänkte han känns ju inte supervarm utan mer svettseg och kletig på kroppen. William svettas värst om huvud och överkroppen.
    Ibland tycker jag t.om att han svettas mindre om man ligger bredvid.
    ♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • nunne

Det verkar som vi inte är dom ända! Då är det väl ganska normalt!
    Kallsvettas gör vår flicka med, supersvettiga fötter...
    Vi får helt enkelt leva med det då Tack för alla svar och tips!

Svar på tråden Varör blir dom genomsvettiga på natten?!