• vhw

barnvagnsvänliga fik på kungsholmen?

Jag är nybliven mamma på kungsholmen och undrar nu över bra barnvagnsvänliga fik här på kungsholmen / vasastan.
    någon fikaräv här med massa tips

• Svar på tråden barnvagnsvänliga fik på kungsholmen?
  • nohonani

Thelins på St Eriksgatan tycker jag är bra. Gott om plats o goda luncher!

• Baboll

Strax bredvid Åhlens på fridhemsplan finns barnvagnsvänligt fik kombinerat med köksinredningsaffär har jag sett, även med micro för barnmat. Västermalmsgallerian är väl inte heller så tokig? Fler tips?

• salvavinnie

1) The Art of Living på St Eriksgatan (vid Fridhemsplan), superbra med härliga stora fåtöljer och barnvagnsparkering. Det är en även en inredningsbutik men deras fik är kanon.

2) Room på Alströmergatan. Även en butik ju men deras fik är toppen.

3) Roberts Coffée på Odenplan. Gott om sittplatser men barnvagnsparkeringen vid ingången blir snabbt full. Bra salladsbuffé och luncher.

• snart tre

Art of Living heter det som är fik kombinerad köksaffär. Där har de stora mysiga soffor som man kan bre ut sig i och sitta och amma.  Där tillbringade jag och mammakompisarna första halvåret. Ett aber är bara att man måste lämna vagnen utanför numera, annars är det toppen.

Andra Kungsholmstips är W i Västermalmsgallerian (innanför stora ingången) liksom fiket på nedervåningen invid ICA. Båda blir dock snabbt fulla så det gäller att vara där på fm och innan lunchrusningen.

Mitt ultimata tips är dock (fast då kan man inte vara många) att gå Fleminggatan i riktning in mot stan på vänster sida. Mitt emot 7 Eleven, på hörnet, ligget ett jättemysigt litet Italienskt Café där dom är jättebarnvänliga och har mumsiga fikor.

Thelins tycker jag är för bullrigt.

• vhw

Tack för alla bra tips. Finns flera att få.

Något man ska undvika?

• snart tre

Creem på Fleminggatan är rörigt och har barnvagnsförbud, men det klart så fort vädret är bra kan man ju sitta på deras uteservering där solen lyser hela dagen.

Muffin, nere vid Norr Mälarstrand (rakt ner från Åhléns sett) är också jättemysigt men även det är bättre att vara på när de öppnar sin utedel som är stor. Det går att sitta inomhus också men även där tycker jag att det kan bli bullrigt när det är för mycket folk.

ROOM har ett stort, barnvänligt fikaställe (Alströmergatan) där det finns fåtöljer och en mikro för att värma mat, ersättning eller liknande. Undvik bara vid lunchrusningen för då är det mycket folk - annars är det ett jättebra ställe.

Svar på tråden barnvagnsvänliga fik på kungsholmen?