kan man lämna en 4 månaders valp
kan man lämna honom hemme ensam i ca 3 timmar??
kan man lämna honom hemme ensam i ca 3 timmar??
Nej, absolut inte. Inte ens en timme hade jag lämnat en så liten valp ensam. Träning sker i den åldern med att den bara skall vara ensam några minuter åt gången. Först vid 6-7 månaders ålder kan den vara ensam i ett par timmar om du tränat den för detta. Men detta är enbart min enkla åsikt. Små valpar skall aldrig lämnas ensamma en längre stund.
ok ska till läkaren å får inte tag i nån hundvakt
Du kanske skulle ändra läkartiden då till en dag när du har hundvakt, om det är möjligt.. Rekommenderar inte alls att lämna den så länge. Kan du ta med den i bilen då?
här kommer jag igen.. jag som enligt en del här inne missköter min vovve... iaf.. vi hämtade hem cezar vid 8 veckors ålder... va hemma i två veckor konstant och brjade sen lämna honom ensam.. inga långa stunder men så smått... men vid 4 månaders ålder va han hemma typ två timmar i stöten.. ensam.. han sover ju Gå en ordentlig runda m plutten först bara. och så begränsa utrymmet så han/hon inte har tillgång till ehal huset utan spä'rra av där han har sin plats... typ hallen.. ja du förstår nog...
KRAM
Men hon har ju inte lämnat honom så länge innan. DMan bör vänja en hund med lite i taget. 3timmar är en väldigt lång tid att va själv om man är orolig o ensam.. Jag hade inte gjort det, hade hellre stannat hemma då.
då missförstod jag nog... är han aldrig lämnad ensam innan så är 3 timmar för lång tid!
Ja det verkade i varje fall som hon inte lämnat honom några längre stunder..
Har ni aldrig lämna honom ensam innan så ska du absolut INTE lämna honom 3h. Boka om tiden så du får en som passar honom bättre.
jag har lämnat honom föut men inte så länge typ en timme som längst
Jag tycker du får skjuta på tiden hunden behöver träning för att vara ensam hemma. Sen så kan jag tipsa om att har man en hund som krånglar lite eller bara en hund som fungerar bra så kan man skaffa en konga och fylla den med bredbar leverpastej så har hunden något att göra. Min tik kan slicka i dne där kongan i två timmar.
tack för svaren !jag ringde å bokade om tiden hos läkaren
Mina hundar har alltid fått vara ensamma redan från start, jag har fått detta rekomenderat från uppfödare då valpar sover mest hela tiden om de är själva. Ha en hage av kompostgrindar med en sovplats, en tidning och leksaker å självklart vatten så kan den vara där i. Den får då riktigt bra sömn.
Men självklart är det olika från hund till hund också, de flesta valpar jag haft har kunnat vara själva från första början men jag hade en jack russell som aldrig lärde sig.