• chicago1

Varför

Jag undrar lite över en sak och vem bäst att fråga om inte ni killar. Kollar man på trådarna om bonusföräldrar så är det många bonusmammor som upplever att biopappan lämnar över ansvaret på sitt barn på bonusmamman och jag undrar nu varför det är så?
    Är det bekvämt, känner pappor att bonusmammor är bättre på såna saker eller vad är det?
    Jag är själv bonusmamma med en man som lämnar över mycke ansvaret på mig, min man gör det pågrund av att han känner att jag klara det mycket bättre då jag gillar att ha koll på ditt och datt och han kan göra saker som han är bättre på en mig. Men så kan det ju inte va för alla för varför skulle alla mammor vara bättre än pappor?
    Är det nån som har en ide vaför det är som det är, för jag tror det här är en stor anledning till att så många biomammor och bonusmammor bråkar, biomammor vill ej att bonus ska ha för stor dl av barnet och bonus vill ha något att säga till om då hon tar hand om barnet så mycket.

• Svar på tråden Varför
  • Eightball

Min dotter har en bonusmamma (min sambo) och det funkar kanon. Jag lastar inte över henne på min sambo, när hon är här är det jag som "tar hand om" henne. Min sambo får själv känna hur "nära" hon vill komma min dotter. Dom tycker mycket om varandra och dom trivs att leka utan mig osv. Tycker det är synda att det finns pappor som lämpar över sina barn på sina bonusmammor. Jag har gett mig fan på att jag kan klara mig själv att uppfostra och guida min dotter genom livet, sen om min sambo vill vara med så får hon mer än gärna vara det. Jag va singel förut och hade då min dotter och första gången jag skulle ha henne själv så fick jag nästan panik, hur ska det här gå? Vad ska jag göra? Hur gör man? Men jag har lärt mig att man kan mer än man tror om man bara ger det tid och inte ger upp. Min dotters biomamma och hennes bonusmamma har inget emot varandra. Nu e det ju inte så att vi träffas och umgås, men dom få gångerna man träffas så uppstår det inga problem. Det gäller ju att alltid tänka på barnets bästa. /nicke

Svar på tråden Varför