• IddeGirl

kläder nu när de är 10 grader?

Vad ska man ta på sitt barn nu när de är 10 grader ute? Overallen är ju alldeles för varmt att ha... Min son är väldigt varm av sig i övrigt (6 månader) tycker att de är jätte svårt...

• Svar på tråden kläder nu när de är 10 grader?
  • CoMad

tycker också det är svårt. Men här har det blåst så mycket så jag har ändå en overall på dottern. Den är dock inte så tjock

• etanol

Strumpbyxor, jeans (eller andra grövre byxor) och galonbyxor funkar fint där vi bor just nu. Vinterjackan på med halsduk och vantar sen är det bara å leka!

• IddeGirl

våran overall är rätt tjock så de känns som om de blir alleless för varmt att han den och här båser de inget utan är vidstilla och solen skiner. Helt underbart!

• zika

Olle 7 månader är också väldigt varm av sig
    Vi brukar ha fodrade byxor, långärmad body, tröja och vindjacka
    Om det blåser eller är lite kallare har han strumpbyxor eller långkalsonger på under. Ibland fleeceåkpåse och ibland bara tjock filt över sig. det beror på vind och sånt.
    Fleecekläder går inte att ha på Olle han blir jättesvettig
    Mössa har han typ toppluva i bomull. Tunna vantar och fleecetossor på fötterna.

• zika

Beror också på vad man har för overall. Fleece fungerar som sagt inte på Olle men Reimaoverallen blir han inte svettig i

• izabelle32

Vår son ( 6 1/2 mån) är åxå varm av sig. När vi var ute på långprommis i vårsolen igår så hade han (förutom sin vanliga body/mjukisbyxa/strumpor) stickad tröja & liten hjälmmössa på sig och var nedbäddad halvsittandes i sin vagn. Han njöt och plirade på solen sen somna han. Viktigt att inte klä barnet för varmt, min blir jättegnällig då.

Stolt mamma till Aaron 3 Maj 2004 & Levi 1 sept 2006
  • IddeGirl

de är fleece inne i våran overall och sen är den stoppad men nått så den är ganska tjock och väldigt varm...

• MammaNova

Nova har överdragsbyxor ( med foder i) , munktröja, och vindjacka över, raggsockor och mössa, under har hon vanliga kläder.
    Sitter dessutom i vagn med en tunnare filt och vindskyddet på.

• PetraGos

dottern är 6,5 mån och hon har en fleeceväst, mössa.. Och självklart byxor, långärmad body, strumpor.. Sen har jag åkpåse i vagnen..

Tar jag på henne mer än det så blir hon jättevarm och börjar skrika och försöker då att ta sig ur..

Lycka till!!

• izabelle32
    http://www.familjeliv.se/krypin/izabelle32/gallery/phpa1abi5.jpgSå här kan det se ut!
    Levi på promenad i vagnen, 6 månader
    Stolt mamma till Aaron 3 Maj 2004 & Levi 1 sept 2006
  • Malou36

Fleece är toppen som mellanplagg, vinter-vår. Tycker man det är för tjockt/varmt så försök hitta microfleece, den är tunnare och svalare.

Svar på tråden kläder nu när de är 10 grader?