• mexisis

Vad tycker du om namnet Annelee?

Jag heter inte Annelee och har ingen dotter på g som ska heta det, men jag tycker det är ett fint namn med nice stavning. Vad tycker du? Skriv gärna nån kommentar om vad du tycker och kanske varför du tycker som du gör.

Omröstningen gör jag åt en annan tjej här på fl som råkar heta just det. (Nevada här på fl).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om namnet Annelee?
  • Sallisen

Jag tycker att det ser konstigt ut.

Annelee... det blir ju liksom inte ens Annelie vilket man skulle kunna tro först... Annelee? Nä, det gillade jag inte.

• Nevada

Hahaha..... den där frågan kunde man ju vänta sig..
    det uttalas som Anneli.. sak samma...  (mitt namn alltså..)

Ja va fan man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig !
  • mexisis
    Bonanza skrev 2007-03-12 12:23:59 följande:
    Hur ska det uttalas? Jag får till ett amerikanskt uttal typ "Aniilii" (med amerikanskt a) Ny fejkmamman: www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b4106p494146.h...
    jag antar att man säger anne-lii, det gör jag iaf, kom igen nevada, har jag fel eller 
  • Nevada

Hade iof velat höra dig uttala det på ämerikäänska

• Nevada

jag har bindestreck i namnet egentligen.. Anne-Lee... men det är samma som vilket jäkla Annelie som helst.  Är ju ändå mitt namn, och säger jag att det uttalas likadant så gör det de helt enkelt

• Bonanza
    Nevada skrev 2007-03-12 12:29:00 följande:
    jag har bindestreck i namnet egentligen.. Anne-Lee... men det är samma som vilket jäkla Annelie som helst.  Är ju ändå mitt namn, och säger jag att det uttalas likadant så gör det de helt enkelt Ja va fan man var ju nykter i morse men nu börjar det ordna upp sig !
    Jo visst. Men eftersom det inte följer några svenska uttalsregler är det ju inte så konstigt att man blir lite förvirrad.
  • Lola Jämtland

Jasså, Anneli...jag trodde man skulle uttala det som det stavades....

Anne-le bara......

//2007-here I come!
Svar på tråden Vad tycker du om namnet Annelee?