• Anonym (??????????)

Tatuering av våran ängel!?

Fick ett jätte jobbigt och svårt MF i vecka 15 för ett bra tag sedan....har inte kännt mej hel sedan dess och vill tatuera in en ängel med datum för MF som ska symbolisera vårt ofödda barn...jag vill känna att vår ängel följer med mej överallt och det kanske kan få mej att känna mej hel(are) igen...nu tycker endel att jag är jätte konstig som vill göra detta, då barnet aldrig föddes utan att det bara vart ett foster!!! Jag känner mej så nere....är jag knäpp???!!!

• Svar på tråden Tatuering av våran ängel!?
  • Smultron ett

kanske ett smycke?

Jag har en ängel om halsen som jag fick av min van precis innan hon dog . känns skönt att ha. hon är med mig hela tiden.

• LyNxQ

Jag tycker att du ska vänta lite med tatueringen..
    Det är inget konstigt alls att du känner dej ledsen och nere, men jag tror att det hjälper mer att prata om det och låta tiden ha sin gång.. Det är inget roligt om du ångrar tatueringen..
    Kram

• Anonym (??????????)

Måste lägga till att en sa till mej att 'tänk om du får 10 MF till i ditt liv, ska du då tatuera in dom då också?'....jag blev så ledsen när hon sa så....fler MF vill man ju inte ens tänka på efter att ha gått igenom ett sådant svårt MF som vi gjorde...men visst det kan hända igen, men det tar vi då och ja då kanske jag tatuera in symboler även för dom..........

• Anonym (??????????)

Jag vet inte vad det är, men jag känner just för en tatuering...det har nog med att göra att jag själv har ritat våran ängel och den bilden vill jag för alltid ha med mej på min kropp....

MF var för 1 år sedan och jag har pratat mycket om detta...jag känner att jag verkligen vill göra detta med tatueringen, men man blir så ledsen när folk omkring en får det till att låta som om man är helt knäpp....

• Smultron ett

du är inte knäpp.
    Men en tatuering är så drastisk. går aldrig att få bort.
    Men det är givetvis helt upp till dig.

• Lychee

Nej, jag skulle nog mer rekommendera dig som Tölander, att symbolisera detta med en smycke..

För även om din vän sa det på ett klumpigt sätt, måste du ju faktiskt tänka så.. Har själv inte råkat ut för detta, och jag vet inte hur man tänker, men tänk om man vill "gå vidare". Då kan du t ex ta av smycket men ändå ha det med dig o titta på när du känner att du vill. En tatuering ser du nästan varje dag, och då kanske du aldrig kommer komma över den stora sorgen (jag tror ju inte att man kommer över den alls, men den kanske blir mindre med tiden?) om du blir påmind hela tiden?

Men det är bara vad jag anser, känner du att just en tatuering kan hjälpa dig med ditt sorgearbete så varför inte? Ingen kan ju säga åt dig vad som är rätt och fel, det är din kropp och din sorg. Men detta var mitt råd i alla fall..

• mollienr5

Klart att du kan göra en ängel!!!Tycker det låter väldigt vackert!
    Om du gillar tatueringar så kommer du nog inte att ångra dig!
    Kram Jessica.

• johannams

Jag tycker absolut att du ska göra tatueringen. Din kropp, dina känslor...

• Anonym (??????????)

Tack för era svar....jag blir så glad över att alla inte tycker att jag är knäpp...datum kanske hoppas jag kanske över, men änglen vill jag göra iallafall...

• Niinis

skulle nog köpa ett guldhjärta och låta gravera datum där i som du kan bära, inte tatuering för det kan du aldrig ångra. jag förlorade en flicka och skulle vilja köpa ett guldhjärta och gravera in hennes namn där.

Svar på tråden Tatuering av våran ängel!?