• Kantarellen

Bakpotatis i mikron

Tänkte baka potatis i dag men det känns så onödigt att köra dem i ugnen på hög temperatur i nästan en timme när det bara är till två personer?

Fungerar det bra att göra dem i mikron? Vilken effekt och hur länge skall man köra dem? Ja, hur gör man helt enkelt?

Och skall jag köpa bakpotatis eller fungerar det med stora vanliga potatisar?

• Svar på tråden Bakpotatis i mikron
  • Jen 82

Jag kör på full effekt i 10-15 min. Glöm inte att sticka hål i potatisen, annars kan det explodera...

• Madam

i mikro blir dom väldigt blöta och svampiga..så jag skulle inte rekomendera att köra bakpotatis i mikro.

*tunisien 8/6..Wohoo*
  • Duva

jag kör alltid mina i micron, börja på full effekt och ca 10 min sen kan du öka lite, du märker själv, min micro blir lite för övderhettad om man kör för länge, så jag brukar låta den vila lite. Lycka till.

• missteddy

jag gör de alltid i micron och de blir varken blöta eller svampiga

• Jen 82

Jag tycker det blir jättegott i micron! Räcka ut tungan

• JennyWahlin

Jag brukar nästan alltid göra mina bakpotatisar i mikron och dom blir jättegoda! Kör på full effekt och känn efter om den är mjuk efter 8 min annars är det bara att köra lite till och glöm som sagt inte att sticka hål i den!

• Elina mamman

jag brukar oxå ha det i micron.. typ 15 min på full efekt.. men prcis glöm inte att sticka hål i dem.. o jag brkar vända på dem efter halva tiden oxå

• Elina mamman

jag har aldrig gjort med vanlig potatis.. bara med bakpotatis

Svar på tråden Bakpotatis i mikron