Vad tycker ni om hunden Rottweiler?
SOm rubriken säger..Vad anser ni om dom hundarna?Finns de nån som har barn o har en rottis?
Kanonfina!
Har bara kommit nära en sådan hund och den är väldigt valuppfostrad och snäll, men då är hundens matte även väldigt bra på att fostra hunden. Är inte rädd när min dotter är i närheten av hunden men skulle aldrig släppa henne nära en hund jag inte känner, oavsett om det är en liten minihund.
Om man har koll på hundar och hur man fostrar hunden och att man är "herre" över den så går det bra med barn + hund.
Jättebra hundar!
Tråkigt att se dom i händerna på en osäker tjej eller kille då dom inte alls kommer till sin rätt.
Tycker dom är bra som familjehundar men anser att dom bör få jobba även om man inte tävlar med dom.
Detta gäller alla hundar med speciellt brukshundarna.
Tycker dom är asfina .
Om jag var en hundmänniska så hade jag kunna tänkt mig en rottweiler.
Okej att dom har dåligt rykte, men även den finaste golden kan bli farlig i fel händer.
jag har vuxit upp med rottiskennel och det är en underbar ras=) vi väntar även på en valp och jag ska ha barn i början på okt..=) har aldrig träffat på en rottis som har haft en "normal" och bra uppfostran som gått på barn. Det gäller väl iof alla hundraser.
tycker det är en fin ras. har träffat på jättesnälla. men det är en ras som jag har stor respekt för. ingen hund jag går fram till om jag inte känner ägaren och vet hur hunden är.
är försiktig med alla hundar, men just den typen av hund har jag extra mycket respekt för.
fina, men de kräver en bra ägare med mycket energi och sunt förnuft!
Superfina hundar med rätt ägare...
Älskar "deras på och av knapp" som man ser hos en rätt tränad rottis, att ena stunden gå från en tålig hund som gosar med barn för att sedan 2 sek senare vara redo att jobba.
Dock ingen hund jag köpt om jag inte velat jobba med hunden.
Underbara hundar som kräver en stark, kunnig & fast ägare!