• vera82

Vad kan man göra med kassler??

Nån som har nåt smaskigt tips o dela med sig?

• Svar på tråden Vad kan man göra med kassler??
  • Vårkänslor

Kasslergryta e jätte gott =)

• Vårkänslor

Och mackaronilåda =)

• FiaL

Skiva kassler och lägg i en ugnsform, skiva tomater och lägg över. Salta och peppra efter smak. Skiva mozzarella och lägg överst. In i ugnen tills osten fått fin färg. Lägg på lite färsk basilika när du tagit ut kasslern. Servera med ris och crème fraiche tomat och basilika.
    Super gott!!

(¯`°?.¸ ღ♥ Carl RASMUS Linné 050112 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ellentina

Kasslergryta?
    Smör plus curry i gryta. I med tärnad kassler.
    Häll på en burk tomater, lite purjolök, paprika.
    Sen en burk creme fraise o ananas.. Klart!! Mums!!

• angelika79

Jag gillar den gratinerad med annanas och ost på... eller tomat och ost på o lite senap. Så kan man ha ris till och en kall sås på creme fraiche och ajvar relish mmmmm.....

• vera82

vårkänslor:hur gör man det?

• angelika79

Ellentina .... åhhh du övertygade mig med
    det blir kassler idag!

• FruMähler

kasslerskivor inbakade i smördeg..med nån god fraise..eller ost och tomater kanske..in i ungnen tills degen fått lite färg..servera till en sallad bara..hur lätt å gott som hällst

• vera82

Är kass på o laga mat så ge gärna ut hela recept om ni vill

• vera82

Åhh va gott allting låter.
    Hoppas jag lyckas med nåt av det

• TinaElisabeth

Potatisgratäng med kassler i! Åt det precis nu!

En annan favorit:
    Jag brukar ta kasslerskivor o lägga i en ugnsform. Blanda cremefraiche med sweet chili sås, ananas och hackade cashewnötter. Häll det över kasslern. In i ugnen typ 20 min. Strö över cashewnötter. Servera med ris och sallad. Mumma!

• vera82

Oj oj oj.Det lär bli kassler hela veckan nu

• sessanrosa

jag brukar bryna röd och gul paprika,kassler i bitar annanas i bitar, blanda med kokt ris i en lånpanna häll över blåband currysås in i ungnen en stund,,, klart och supergott

• angelika79

kasslerwok är gott också, finns recept på icas hemsida... med nötter och purjolög....mmmm

• vera82

Åhh tack för alla smarriga tips

• Aakashan

Stek den, koka potatis och brysselkål och ha rödvinssås till... Inte helt fel det heller. Hmm.. Har lite sug efter brysselkål nu.

• morningsunlight

Jag brukar koka ris som jag blandar med stekta bacontärningar som jag lägger i en smord ugnsform. Sen lägger jag ananasringar, champinjoner och skivad kassler ovanpå.
    Blanda ihop matlagningsgrädde och chilisås och häll över alltihop.
    Sen avslutar jag med riven ost högst upp.
    Sen ställer jag in formen i ugnen (typ 200 grader i ca 20-25 min)

*mums*

"Vänd ansiktet mot solen så faller skuggorna bakom dig"
Svar på tråden Vad kan man göra med kassler??