Vad kan man göra med kassler??
Nån som har nåt smaskigt tips o dela med sig?
Nån som har nåt smaskigt tips o dela med sig?
Kasslergryta e jätte gott =)
Och mackaronilåda =)
Skiva kassler och lägg i en ugnsform, skiva tomater och lägg över. Salta och peppra efter smak. Skiva mozzarella och lägg överst. In i ugnen tills osten fått fin färg. Lägg på lite färsk basilika när du tagit ut kasslern. Servera med ris och crème fraiche tomat och basilika.
Super gott!!
Kasslergryta?
Smör plus curry i gryta. I med tärnad kassler.
Häll på en burk tomater, lite purjolök, paprika.
Sen en burk creme fraise o ananas.. Klart!! Mums!!
Jag gillar den gratinerad med annanas och ost på... eller tomat och ost på o lite senap. Så kan man ha ris till och en kall sås på creme fraiche och ajvar relish mmmmm.....
kasslergratäng
vårkänslor:hur gör man det?
Ellentina .... åhhh du övertygade mig med
det blir kassler idag!
kasslerskivor inbakade i smördeg..med nån god fraise..eller ost och tomater kanske..in i ungnen tills degen fått lite färg..servera till en sallad bara..hur lätt å gott som hällst
Är kass på o laga mat så ge gärna ut hela recept om ni vill
Det finns jätte många olika goda men jag brukar göra efter den här..
www.geocities.com/annelie26/kasslergryta.html
Men jag har champinjoner och majs i oxå.. Det e viktigt
Åhh va gott allting låter.
Hoppas jag lyckas med nåt av det
Potatisgratäng med kassler i! Åt det precis nu!
En annan favorit:
Jag brukar ta kasslerskivor o lägga i en ugnsform. Blanda cremefraiche med sweet chili sås, ananas och hackade cashewnötter. Häll det över kasslern. In i ugnen typ 20 min. Strö över cashewnötter. Servera med ris och sallad. Mumma!
Oj oj oj.Det lär bli kassler hela veckan nu
jag brukar bryna röd och gul paprika,kassler i bitar annanas i bitar, blanda med kokt ris i en lånpanna häll över blåband currysås in i ungnen en stund,,, klart och supergott
kasslerwok är gott också, finns recept på icas hemsida... med nötter och purjolög....mmmm
Åhh tack för alla smarriga tips
Stek den, koka potatis och brysselkål och ha rödvinssås till... Inte helt fel det heller. Hmm.. Har lite sug efter brysselkål nu.
Jag brukar koka ris som jag blandar med stekta bacontärningar som jag lägger i en smord ugnsform. Sen lägger jag ananasringar, champinjoner och skivad kassler ovanpå.
Blanda ihop matlagningsgrädde och chilisås och häll över alltihop.
Sen avslutar jag med riven ost högst upp.
Sen ställer jag in formen i ugnen (typ 200 grader i ca 20-25 min)
*mums*