• Taffer

Säkraste preventivmedlet..

...och som ger minst bieffekter? Vad rekomenderar ni? Förutom kondom då.

• Svar på tråden Säkraste preventivmedlet..
  • sheeba

Inget sex alls
    Nä men det är nog olika för varje person hur de reagerar med biverkningar.
    Själv har jag hormonspiral och har fått alla biverkningar man kan få 1/100 av
    Så vi får se om den åker ut snart eller inte.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Taffer

sheeba: Hehe
    Jo d é nog sant att d é olika från person till person. Vill gärna ha nått, men vet inte vad. Hade p-pilelr för 2 år sen och d funkade ganska bra. Slutade med dom för att jag hade mycket magont och så, men d hade jag ändå så då var där ju inget direkt.

• brokig

Celibat är ju allra säkrast, men om man ändå vill ha sex så tror jag att hormonspiral anses vara bland det säkraste man kan välja. Pessar och gammeldags minipiller har låg säkerhet, kombinerande och moderna minipiller samt kopparspiral och p-sputa har högre säkerhet.

• Anonym (Jenny)

oral- analsex eller avhållsamhet om du ska vara 100%

• Anonym

sterilisering borde väl ändå räknas som säkrast...

• Taffer

alltid nån som ska försöka vara rolig...

brokig: ok hormonspiralen ska vara bra. jag får kanske boka en tid hos en barnmorska och höra lite med henne.

• Anonym

taffer

jag menade inte att vara rolig.

• Taffer

Anonym: Nej jag vet, syftade inte på just dej

• Taffer

skorpionen80: tack för länken, ska kolla in den nu.

• ODS

det säkraste jag kan komma är kopparspiral+spermiedödande samt att vi ibland kombinerar med kondom el undviker samlag vid äl.

• ODS

det säkraste jag kan komma är kopparspiral+spermiedödande samt att vi ibland kombinerar med kondom el undviker samlag vid äl.

Svar på tråden Säkraste preventivmedlet..