• RuNdOmMaGeN

Lämna in köksluckor på omlackering. Pris?

Hej hej!

Är på gång att köpa ny lägenhet. Köksluckorna såg rätt trista ut. Har sett på room service att de lämnat in vanliga släta luckor på omlackering. Har för mig att det inte var så dyrt. Någon som gjort det och vet på ett ungefär vad ett normalstort kök skulle kosta, samt hur resultatet blev? =)

• Svar på tråden Lämna in köksluckor på omlackering. Pris?
  • Adamama

Vi gjorde det. Tror det kostade 350 för en liten lucka och 500 för typ sakfferi. För vårt lägenhetskök blev det väl 3 800 ungefär. Faktiskt inte så himla mycket billigare än att köpa helt nya på typ IKEA.

Fast i vårt fall hade vi inga standardmått på luckorna och då var omlackering det enda altyernativet - om man inte skulle byta stommar och allt. Våra blev i alla fala kalasfina. Har sett andra mindre lyckade, men det beror nog mycket på luckans skick till att börja med. Är de nötta och vattenskadade t ex är det nog bättre att köpa nytt.

• AMH80

Runt 3000 gav vi för 17 luckor, 5 lådor och sparklister. Är supernöjda med resultatet!

• emmzan

Vi har ca : 15 luckor och 10 lådor och för oss skulle det kosta ca: 5000 att lacka om. Ett par kompisar har precis lackat sina och det blev superbra!

• Julie

Jag har lackat om luckor vid två olika tillfällen och mitt råd till dig om du gör det är att kolla luckorna väldigt noga när du åker och hämtar dem efter att de är omlackade. Vid det första tillfället hittade jag repor i lacken, så de fick lacka om dem och vid det andra tillfället var det luftbubblor i lacken så det blev omlackning av några luckor även då.
    I övrigt blev jag jättenöjd med resultatet.
    Ring runt och kolla priserna för det kan skilja ganska mycket mellan olika lackfirmor.

Svar på tråden Lämna in köksluckor på omlackering. Pris?