• Filippinan

Hur putsar ni fönster för att slippa ränderna?

Låter kanske som en simpel fråga men jag är värdelös på att putsa fönster. Det blir inte bra! Nu är det snart dags igen och för att det ska kännas som det är värt besväret vill jag lyckas den här gången. Hur gör ni, steg för steg, när ni putsar fönster med bra resultat? Beskriv gärna som om ni instruerade ett barn för jag är verkligen dålig på det här.

The more you ignore me, the closer I get
  • Svar på tråden Hur putsar ni fönster för att slippa ränderna?
  • sheeba

Tidningspapper är super torkar alltid efter med det.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Gumlan

Jag är också värdelös, men min sambo är proffs (säger han iallafall) han torkar först med trasa med fönsterputs sedan istället för att ta med torkare o grejer så tar han tidningspapper o gnuggar tort & visst blir de glasklart inte ränder, men shit va slitigt

• mammacatta

Tte orsaker:
    *T-sprit i vattnet
    *Mirakletrasan
    *Vi anlitar folk

*skratt* Som om vi hade råd...
    Nä, men proffsen har en kapsyl t-dojja i en hink vatten, med medlet å det.(Svågern gjorde sånt förr)

• katta554

använd tidningspapper när du torkar av det blöta fönstret.

• Fruochmamma
    använder varmt vatten med rengörningsmedel blöter förnstrena noga med mjukare blöt svamp"torkar" med skrapa från vänster till höger och sedan nedåt - som ett spegelvänt Ltorkar med special duk som är super för fönster & speglar..

.. sedan kommer min hund och sätter nos eller tunga på de nyputsade fönstrena Skrattande

• Miss Lau

Jag har alltid varit värdelös men i våras köpte jag en dyr "proffsskrapa" och då var det jättelätt!

• Filippinan

Tidningspapper låter så jäkla lätt - för lätt. Men jag måste ju testa det, bara för det (och för att också slippa köpa specialdukar och -skrapor i första taget).

The more you ignore me, the closer I get
  • Marve

Jag hänger på "Valmars" tips. En bra skrapa är knepet. En proffsputsare byter sedan även gummibladet med jämna mellanrum. Inte för mycket vatten och sen är det gammla frottehanddukar som gäller när man torkar kanterna och skrapan. Har jobbat på städfirma å där beställde vår fönsterputsare begagnade välldigt slitna frottehanddukar från en grossist som sålde sådant enkom till putsning. Hemma har man säkert gammla slitna som man kan undvara. Lycka till!

• lia76

vatten med yes diskmedel i och tvättar med en trasa och sen använder jag en hederlig gummiskrapa...
    Inga problem alls

Kram Lia, stolt mamma den 23/9 till en liten Stella
  • Razzla

Hyr in svärmor så gör hon de åt mig.. 

Se i mina ögon att jag ler
  • Freiya

varmt vatten och fönsterputs. spruta fönsterputs på fönstet, svabba runt med en svamp, och sen torka i corklar med tidningspapper. blir jättebra, precis som alla andra säger :)

• Fridayyy

Jag har en mirakeltrasa som man bara använder vatten till och sen torkar jag på fönstret, och det funkar!!! Inte ett märke kvar. Den kostade 160 kr men det är det värt.

• JessicaåIda

Måste testa tidningspapper iår....

• enlitenbitkaka

Tidningspapper....det enda rätta

.?:*¨¨*:?. lose your dream and you might lose your mind - mick jagger.?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Hur putsar ni fönster för att slippa ränderna?