• ackis26

insemination

Hej, är ny, här följer min historia i korthet.
    Har försökt bli gravid sen sept -03 utan ens en försenad mens en gång, har varit på utredning och det är inga fel på oss.
    Har lagt bebisverkstan lite på hyllan nu för jag mår så dåligt av detta, nån som har liknande erfarenheter?
    Kram

• Svar på tråden insemination
  • aylen

hej!vet hur jobbigt det är. Har själv försökt i fem år. Det är tufft, men man måste kämpa för att nån gång lyckas.Gjorde ett IVF förra året som misslyckades. Månaden efter blev jag spontant gravid.Jag blev helt paff, då hade jag försökt i 4 1/2 år. Det slutade så klart i missfall.Nu går jag på behandling sedan förra månaden med puregon fast utan IVF.Jag har en teori om att det var puregon som jag tog i samband med IVF:et som gjorde att jag blev gravid förra året. Därför kör jag som sagt dessa mediciner fast utan IVF.Det misslyckades förra månaden, för jag fick min mens, det var oxå den första behandlingen. Så nu är jag inne på andra behandlingen. Hoppas ett det går bra nu.
    Glömde säga att det var en insemination jag gjorde förra månaden hos min vanliga gyn.Det ska tydligen öka chansen med 20%.

Har du planer på att göra IVF? eller har du gjort något sådant?

Svar på tråden insemination