• HannaAugustsson

Har så ont i örat!!

Kan jag möjligtvis ha fått öroninflammation? Vad jag vet så har jag inte haft det förut men nu är det som lock i örat och det känns som det sväller och gör så himlans ont. Sitter o väntar på sjukvårdsrådgivningen men så lång väntetid

• Svar på tråden Har så ont i örat!!
  • eisa

eller vaxpropp?

fast vaxpropp gör nog inte sådär ont...

• HannaAugustsson

Det här gör verkligen ont och det blir bara värre. Iof kom det för 2timmar sen, kan ju vara nåt annat. Men jag vet inte, det gör ju som sagt ondare ju längre tiden går

• HannaAugustsson

Har varit rejält förkyld sen i fredas undrar om det har påverkat?

• The Dreamer

låter precis som när jag hade öroninflammation, slutade med att vi var tvungen att fara in på akuten (5 mil bort) sent på kvällen.

Far in och kolla upp det, nu med det samma, innan det blir värre.

• HannaAugustsson

Jag sitter i telefonkö till sjukvärdsrådgivningen började på plats 10 o e nu på plats 6 tar sån tid

• HannaAugustsson

Har bara 10 min me bil bort dit i så fall, men jag måste gå via dom Fasen va ont de gör o det pulserar (hör det jättetydligt ) plats nr 6 i kö

• The Dreamer

jobbigt.

Hoppas verkligen du kommer fram snart, för det låter onekligen som öroninflammation.

I mitt fall blev det till slut ganska akut, då jag dessutom under dagen (då jag börjat få ont) suttit och ring i 13 timmar (var telefonförsäljare). Vet inte om det påverkade, men jag fick så ont att jag inte visste vad jag skulle ta mig till.

Sambon fixade så vi for in till akuten och där konstaterades att jag hade full inflammation på ena örat, och början på inflammation i andra.
    Hade vi inte farit in när vi gjorde det fanns risken dels att jag skulle få full inflammation i båda öronen + att trumhinnorna kan spricka om det går alldeles för lång tid.

Hoppas du får svar snart. *håller tummarna*

• The Dreamer

skönt att du har ganska nära i alla fall.

Allt du beskriver är exakt som jag kände faktiskt. Stackare.

Kan dock inte konstatera helt nu att det är inflammation, men risken är ganska stor.

• irmali

Jag har precis haft öroninflammation och dina symptom låter precis som mina. Jag väntade för länge, så min trumhinna sprack (ett dygn efter att det började göra ont) och därför fick jag antibiotika. Men har haft ont i en vecka, och har fortfarande lock för örat plus nedsatt hörsel. Hoppas du får svar snart så du får åka in till akuten, för om trumhinnan spricker gör det ONT! Bättre att sätta in antibiotika innan den spricker i så fall. Jag var också förkyld i en vecka innan jag fick ont i örat.

• Muumin

Låter som öroninflammation. När jag hade det sa de på sjukvårdsupplysningen att jag skulle ta nässpray.. Lät jättekonstigt, men det blev bättre efter några timmar.

Svar på tråden Har så ont i örat!!