• Sicali

Är era barn darriga när de precis vaknat?

Vi har funderat på en sak ang vår lille kille, om det är normalt eller om man bör fråga bvc. Nästan varje gång precis när han vaknat är han så skakig, det går över efter ett par minuter men precis när han vaknat och går upp skakar han jättemycket, han är liksom darrig i kroppen och kan nästan inte gå. Är era barn också så här när de precis vaknat eller vad tror ni det kan vara?

• Svar på tråden Är era barn darriga när de precis vaknat?
  • pojkgalen

kanske skulle kolla sockret på han.

Min älskling Matilda
  • LuMa

Jo, våra kan vara så ibland också när dom har sovit.
    Vill sitta i famnen och vakna lite innan benen bär igen..

Same shit, different name..
  • Julianna

Hej!

Har aldrig upplevet det du beskriver med mina barn. Tycker du ska ta upp det med bvc, även om det säkert inte är något fel. Men det kan vara skönt att prata av sig om det.

//Julianna

• LuMa
    LuMa skrev 2007-03-12 20:45:10 följande:
    Jo, våra kan vara så ibland också när dom har sovit.Vill sitta i famnen och vakna lite innan benen bär igen.. Same shit, different name..
    Kan tillägga att det beror lite på när och hur dom har sovit.
    Dom är aldrig så på mornarna när dom vaknar men ibland efter dagssömnen så brukar det vara jobbigare att vakna och få stadiga ben.
    Speciellt om dom har haft för varmt, då är det som om benen skulle bli darrigare.
    Same shit, different name..
  • Sicali
    pojkgalen skrev 2007-03-12 20:44:28 följande:
    kanske skulle kolla sockret på han. Min älskling Matilda
    Kan det vara att han har för låg sockernivå tror du?
  • pojkgalen

jag kanske har fel dumt av mig, ja jag tänkte att kanske sockernivån va lågt men det är ju fler som säger detsamma här.

Min älskling Matilda
  • Mariamor

Min lilltjej (19 mån) är väldigt skakig och ser nästan lite "full" ut när hon är nyvaken. Jag tar sällan upp henne ur sängen innan hunnit "vakna till", för hon är ljud och ljuskänslig också just då. Men efter några minuter sår det över.
    Kan känna mig likadan själv ibland lite beroende på hur man vaknat. Tror inte det är något att oroa sig för, men fårga på Bvc om du är orolig!

• hjalle71

Du ska absolut kolla upp det. Det är skillnad på yrvakenhet och skakighet...

• mammatillpojkar

min son kan dara lite när han har sovit middag, näsan alla kompisars barn gör oxå så efter middagsluren
    har jobbat på dagis och där hade vi oxå några barn som darrade när dom precis hade vaknat

• engeln83

så är neo oxå lite skakig men tror de har med att dom e nyvakna att göra..

• Koi

Det händer nästan alltid då jag måste väcka sonen om man ska iväg någonstans eller så. Det går över efter en stund då han suttit i knät och vaknat till.

• Sanda

Han blir inte darrig men dock lite vinglig och hittar inte balansen riktigt med en gång.

• musli

Hanna kan bli skakig när hon är nyvaken, har också lite sämre balans just då... Skulle tro att det är ganska vanligt, kan själv vara darrig när jag är nyvaken.... 

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Är era barn darriga när de precis vaknat?