• Vårblomma

Ni som varit på Cypern med barn under 2 år.

ÄNTLIGEN, en resa till Cypern är bokad.

Jag har några frågor som jag hoppas kunna få hjälp med.

* Finns det bra blöjor att köpa där eller ska man släpa med sig hemmifrån?

* Barnmat, utbud om så skulle behövas?

* Vi åker charter, får vår son ha en "egen" väska på planet eller får vi "bara" ha med oss en var (vuxen), alltså inte handbagage utan väskan som man checkar in?

* Några fler bra tips för oss som reser med en son på knappt två år (21 mån)?

• Svar på tråden Ni som varit på Cypern med barn under 2 år.
  • R1980

Hej

Vi åkye till cypern med våran son när han var ca 5 mån och det gick jättebra ska åka dit igen i sommar då kommer han att vara 1år och 3 månader.
    Det fanns barnmat i i de vanliga små butikerna vid hotellen, blöjor kollade jag aldig efter men det fanns säkert också annars finns det ju på deras apotek.

När han är under 2 år så sitter han ju i erat knä och man får ju ta med sig en viss vikt baggage per säte, det spelar ingen roll hur många väskor utan det är vikten som räknas, ni får ju utöver detta med er en vagn åt honom.

Ta med er leksaker mat och dryck åt honom på planet, fast då vi åkte så hade de barnmat på hemresan.

Hoppas att jag varit till nån hjälp

• Vårblomma

Tack!

Någon mer som har några tips?

• pontiac

hejsan, vi har varit på cypern, jag tror det är 7 gånger, och ska åka dit igen i september, stället är helt fantastiskt. MEN dyrt, så mitt råd är att ta med egna blöjor, nog för att det finns alla vanliga märken men mycket dyrare än hemma! vi va iväg nu sist för två år sen och våran son älskade stället men var lite rädd för detta främmande språk, cyprioter är väldigt barnkära så trots att våran son va väldigt blyg för dom så lät de honom inte vara, de skulle skoja med honom hela tiden. som sagt nu åker vi ner igen i september med våran 4-åring och våran då 1-åring, under juni-aug är det sjukt varmt där nere så tänk på det om ni åker under den perioden! mitt råd är att ta med det mesta hemifrån det kommer jag att göra. men om nåt saknas så finns det där nere men då mycket dyrare än i Sverige, du hittar tom kalles kaviar i butiken

• Vårblomma

Tack pontiac, vi åker den 11:e maj så det ska nog vara mer som en svensk sommar då hoppas jag.

• YlvaD

Hej Vårblomma!!

Vi åker oxå till Cypern den 7 maj.

Vart ska Ni åka??

• Vårblomma

Vi åker till Larnaca (rätt stavat?) med Apollo.

• Michaela83

Jag rekomenderar Cypern och barn.

*Mkt barnvänligt, och det finns barnstolar på varenda restaurang...och man känner sig välkommen! Jag tycker att Fig three bay är barnvänligast (om man väljer mellan Ayia och Fig three..)

*Bra vägar att köra vagn på..

*Både blöjor och barnmat finns i affärerna, men är superdyrt. Vi tog med oss blöjor.

*Solkläder rekomenderas.

Har lite bilder från vår senaste cypern resa i galleriet.

Wilma 051117 och BF 070622
  • Annastar

va kul att ja hittade denna tråden. Åker till cypern i september och dottern firar sin 1-års dag där. Synd att det e så dyrt, men blöjor känns lite mkt att ta med sej? alltså man får ju bara ett visst antal kilo och massa blöjor väger ju en del. Vi ska dessutom vara där i 2 veckor. men ungefär vad kostar blöjor och barnmat då?

♥Tindra 060925♥
  • Vårblomma

Annastar: Fick tips av en kollega om att lägga ett blöjpaket i vagnen som du packar i en separat påse. Vagnen räknas inte in i bagagevikten. Barnmaten ska tydligen vara väldigt pureéad även för äldre barn men annars är det Nestlé mat som finns i nästan hela världen. Kostnaden har jag ingen aning om.

• jesslin

Ja, vi lade blöjorna under, men checkade även in ett, Vi hade köpt extra vikt för vi tog massa barnmat.
    Banrmaten är väldigt pureaktig ja.
    Vi var i fig three bay. Barnstolar fanns det på de flesta ställena i alla fall.

Sofia fröken busan nummer ett
  • Annastar

ja d va ju smart att lägga ett blöjpaket i vagnen. man FÅR göra det alltså? ja köpa mer vikt kan man ju med göra, smart där

vi ska bo på sunwing hotell... ayia napa. nån som har erfarenhet av just det hotellet/orten?

♥Tindra 060925♥
  • jesslin

får och får, men de kollar ju inte. man köper ju en påsa att packa den i.

• Annastar

köper man en påse att ha vagnen i? jahaaa... haha det visste jag inte. vart köper man den då? vad kostar den?

♥Tindra 060925♥
  • jesslin

den köper man på special check in  och  kostar 20 kr.

• jesslin

Vi har i alla fall lyckats få med båda gångerna.

• Annastar

ja vi ska försöka smuggla med lite blöjor
    Behövs det nån vaccination på barnet för en cypernresa?

♥Tindra 060925♥
  • jesslin

nej, inte till cypern. räcker med de vanliga hon har fått.

Svar på tråden Ni som varit på Cypern med barn under 2 år.