• Lina Olivia

Cykelbarnstol - behövs sovläge?

Jag undrar över de cykelbarnstolar som man kan luta i olika hög grad.
    Använder man den funktionen?
    Brukar barnet somna i barnstolen?

Min kille fyller 2 år jag undrar om jag ska investera i en stol med lutning eller ej ....

Lite barnstolserfarenhet önskas!

• Svar på tråden Cykelbarnstol - behövs sovläge?
  • cissi77

Jag köpte en utan sovläge till min 1,5 åring tror inte hon kommer somna på cykeln då vi cyklar till och från dagis

• Livets Lycka 08
    Hihi eller så kanske man har ett barn som mitt ...somnar efter två minuter.

..så ja jag skulle behövt det då..

nu cyklar han självt...

Men tänker defenitivt skaffa det till nästa....
  • Tygtiiger

Vi använder inte sovläget, men vi köpte en sån cykelstol iallafall för det var den enda där man inte behövde dra bältet över huvudet (man knäpper ihop det över axlarna istället). Så vi kan sätta på cykelhjälmen i lugn och ro på marken och sedan sätta upp sonen i cykelsadeln, han gillar inte att dra saker över huvudet och jag såg inte fram emot att krångla med först bältet och sedan hjälmen på vår vingliga cykel.

• Maggis Nervis

Jag har en utan sov läge... Dottern somnade i tid och otid när vi åkte från dagis, men det var i böörjan... Nu somnar hon när hon inte har vilat på dagis.. Och hon somnar oavsett om det är sovläge eller inte på sitsen Nu är frågan bara den.. Ska ni cykla långt? Det kan vara ganska obekvämt att ha ett lealöst barn därbak som bara hänger med endast selen som håller emot.. Jag tyckte det såg lite läskigt ut, men dottern sov lika gott vilket som

Ska ni inte cykla så himla långt så tror jag att det är onödigt!

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • kinsan

Har en tvååring, köpte en utan viloläge. Somnar han så somnar han och vi cyklar inte så länge i stöten. Har gått bra en säsong.

• Liten Svala

tygtiger: vad har ni för märke på er stol?

har också en sån med liggläge. hamax sleepy. men där måste man dra bältet över hjälmen. värdelöst tycker jag. dottern har somnat i sadeln ett par ggr, men ärligt talat så tycker jag inte att liggläget varit till nån stor hjälp. huvdet åker fram i alla fall. eller också beror det på cykelhjälmen.

• Lina Olivia

Oj, vad mycket bra svar, tack alla!

Men nu infann sig en fundering till .. det där med bälte över huvet. Min cykel har inget jättestabilt fotstöd, står alltså lite dåligt.

FÖrresten såg jag en Hamax men ännumer liggläge än Sleepy. Jaa, varför måste allt vara så svårt ..

• TjorveniSkåne

Tycker det går jättebra med en 5-6 år gammal hamax utan finesser. Han somnar bara när han är riktigt trött, och då går det bra utan sovläge.

• Blondie 80

Vi köpte en utan liggläge, tog en tur, han somnade och "tappade" huvudet. Vi bytte till en med liggläge... Han somnar jämt.

• mammatillpojkar

vi har en vanlig cykelstol, det händer ju att han somnar ibland om man cyklar långt men han sover rättså bra i den ändå

Svar på tråden Cykelbarnstol - behövs sovläge?