• jujes

Visst är väl namnet Mio fint!!!?!!!!

Vi har fått reda på att vi kommer få en liten pojk, och namnförslagen är många.
    Men namnet Mio har jag nog förälskat mig lite i, det är så fint!
    Men min kille tycker inte ALLS om det!!! grrrr..... har ett par månader att försöka vänja honom med namnet

Men visst är det väl fint!?!?!? Vad tycker du? Känner du nån som heter Mio? Är det för konstigt ovanligt namn?
    Har en Julia på snart 2år, och tycker Mio och Julia passa bra ihop.
    Skriv gärna vad du tycker!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-14 12:09:08:
    Tack för alla svar!
    Mio ligger på top-listan, får vänta och se om det är en Mio eller ej.

• Svar på tråden Visst är väl namnet Mio fint!!!?!!!!
  • mammutten81

Jag tycker inte om det så mycket, mest för att jag tycker det en möbelaffär och sen liknar namnet Mien, och det har en tjej som jag avskyr.

MEN om du gillar det, så kämpa för det!

• mammutten81

Men du.. hyr Mio min Mio, då måste han gilla det!

• Soffen

Jag tänker också på möbelaffären, och i mina tankar är Mio ett flicknamn, men det är väl jag som är knasig antar jag.

• Bettiz

Jag hade en kanin som hette så, och på henne var det fint! Fast mest förknippar jag det med möbelaffären.

• jujes

mammutten81: haha, det är väl just därför han inte gillar namnet

• Rottis77

Jag tycker att det är jätte fint, har en kompis vars son heter Mio, och jag har inte ens tänkt på att det finns en möbelaffär som heter samma.

• Pingu32

jättefint om man vill att barnet ska heta som en möbelaffär.. Varför inte IKEA eller Stalands.. Ha ha nej jag skojade bara. Mio är helt okej!

• jujes

pingu32: ja, alla namn är ju tillåtna, så varför inte
    men jag är ingen mio-möbler-fantast så det kasnke är därför jag inte förknippar det med butiken.

• Cindra

Nja...jag tycker inte om det. För mig är det liksom inget namn över huvud taget...bara en bokstavskombination...

Svar på tråden Visst är väl namnet Mio fint!!!?!!!!