• Lotus

Någon som arbetar som Apotekstekniker?

Är lite sugen på att utbilda mig till det

vad tyckte ni om utbildningen? Vad är dina huvudsakliga arbetsuppgifter? vad har du för arbetstider? vad har du i lön?

Vore jättesnällt om ni ville svara så jag får lite mer info

• Svar på tråden Någon som arbetar som Apotekstekniker?
  • Coockie

hallåj, jag e nyutbildad och söker nu jobb som tekniker.Utbildningen är bra, jag läste omvårdnad-undersköterska först så jag kunde korta av tekniker utbildningen ett halv år. Den var ganska tuff men samtidigt rolig.Gjorde fem v. praktik på apotek-så tycker du om o jobba i affär så är det typ samma sak-mer ansvar bara.Mycket sälja ipren och alvedon!!!så det är inte så jätte festligt men det är ett bra jobb.det blir dubbelt med praktik om man inte gått omv.ungefär... -lönen är individuell-lägre grund än undersköterska-alltså inte så bra.

lycka till!!
    sanne

• Lotus

Cookie: Tack för svar! Lite trist att lönen ej är bättre. Hade ju hoppas på liiite bättre iallafall
    Jobbar nu på ett gruppboende och trivs hyfsat. Men känner att jag vill syssla med ngt annat och jobbar mer dagtid och mindre helg.

Jag ska söka utbildningen som börjar 15 maj så håll tummarna!

• korthår

Min dotter är färdig tekniker till sommaren och har fått ett jobb med 17000 i lön. Hon är emellertid inställd på at läsa till receptarie senare, ville jobba i ett par år först. Hon stortrivs med utbildningen och jobbet.

• Lotus

korthår:

Lönen var ju inte sååå usel. Har ungefär det nu som USK:a.
    Ja, det verkar vara ett roligt jobb

• korthår

Ska du plugga på Schartau?

• Lotus

Korthår:

Jag har ännu ej sökt utbildningen men den hålls på distans från Uppsala.

• korthår

Min dotter stortrivdes på Schartau. Hon orkade inte åka till Uppsala och plugga till receptarie men den utbildningen finns också på distans från Uppsala. Lycka till med din ansökan.

• Norpan6

Hej, jag jobbar sen flera år som receptarie, och känner ibland att det skulle vara skönt att "bara" vara tekniker med lite mindre ansvar och krav.

Jobbet är ju bra och kul, men ibland lite krävande och stressigt. Man kan om man vill, och får möjlighet, utvecklas och få arbetsuppgifter som genererar mer ansvar och därigenom högre lön. Jag har inte träffat en tekniker som inte trivs eller som vill sluta.

• korthår

Norpan: Jag känner igen mig. Jag är sjuksköterska men önskar ibland att jag "bara" var undersköterska.Det är så lätt att göra något fel med medicineringen eller att felbedöma något symtom.

• Lotus

Norpan6:

ja jag känenr att jag vill ha ett jobb med "lagom" mkt ansvar. man kan ju alltid vidareutbilda sig annars

Svar på tråden Någon som arbetar som Apotekstekniker?