• aidah

Någon som varit i Cypern?

Vi ska resa till Cypern i maj..min lilla son kommer då vara ca 6,5 månad..är det något jag borde tänka på?

är det långt mellan städerna?
    är det dyrt?
    hur mkt fickpengar behöver man för en vecka?
    älskar att shoppa,hur är utbudet och priserna jämfört med här?

• Svar på tråden Någon som varit i Cypern?
  • Camillie84

Jag och sambon va i aya napa 2005, innan jag blev gravid så vi hade ju inget barn med oss.

Alkoholen är billig men maten är dyr! En vanlig pizza kostar t ex 80 spänn! Det är en bit mellan städerna, taxi är billigt men det finns bussar också. Vi var där i juli, då var det 30-35 grader så det var ju liiite varmt! Men ni kommer ju att få det svalare.

Jag tyckte inte att det var nåt vidare shoppinställe, finns en massa kopior på olika märkesgrejer... Annars var det samma sak i alla affärer.

• sarah

Någon som vet vad det är för väder i Cypern nu och i april?

(¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • sarah

på cypern kanske man säger...

(¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • aidah

idag var det 20 grader o i april maj är det runt 26...

• virrr

Jag var på cypern 2002, året innan vi fick barn.
    Första hotellet vi var på låg i Ayia Napa. Vi var jättemissnöjda. Det var bara fest o liv (va där i Juli). Så andra vecka fick vi byta hotell till Fig tree bay. Jätte barnvänligt o mysig strand. Betydligt lugnare än Ayia Napa.
    Det är inte billigt på Cypern. Ungefär som här (iallafall i turistorterna). Alkoholen är billigare än här förstås.
    Ska man handla kläder, smycken o sånt är Ayia Napa betydligt bättre, men inget jätteutbud.
    Mellan Ayia Napa o Fig tree bay är nog ca 1 mil.
    Vi åkte på kryssning till Egypten också, men det är inget att rekommendera med barn.
    Hoppas du får en trevlig resa!!!

• lin66

Har varit i Larnaca i slutet på April. Skönt väder-ca 22-23 grader i luften o kanske 18 i vattnet. Strand mitt i stan och många restauranger,god mat. Fanns ganska mycket affärer och en saluhall. Bara en kvarts transfer från flygplatsen. Skulle gärna åka dit igen.

• Mora

Har varit på Cypern 3 gånger, 2 gånger i maj och en gång i slutet på april, åk inte för tidigt, när vi var där i april var inte alls varmt men i slutet på maj var det kanonskönt!
    Det är dyrt som 17 där, man shoppar ju inte gärna i onödan. Maten är dyr, både i affärer och på restauranger. Shoppningen var inte heller nån höjdare, samma krimskrams i varenda butik!
    Men vattnet och stränderna är ju helt underbara, vi har varit supernöjda!
    Åk dit!!

• aidah

hm jag trodde att det var 26 grader..
    men 20 grader det är väl som i sverige...
    vi har redan bokat resa så vi åker 4 maj..

Svar på tråden Någon som varit i Cypern?