• plex

HJÄLP!!Ska jag köpa något till styvbarnet?

Hej snälla jag behöver verkligen hjälp. Jag och mitt X bode ihop i ca 3 års tid. Vi har sagt att det är slut, men har träffats lite då och då i alla fall. Jag vill inte fortsätta ha det så, eftersom jag själv börjar komma "upp" i åldern och vill skaffa en egen familj. Inte för att jag har träffat någon ny.
    Ähum, åter till min fråga...
    Han har två stycken tonårsbarn, varav ett fyller 15 nu på torsdag. Min fråga är, ska jag köpa något åt honom eller ska jag låta det vara? Ska man skicka presenten eller ska man ringa?

• Svar på tråden HJÄLP!!Ska jag köpa något till styvbarnet?
  • solstraalen

Jag hade ringt iaf, sen beror de ju på  hur nära kontakt du hade med hans barn?

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v25
  • michiara

jag personligen köper inte till mitt ex.s barn.. eller ex.. vi träffas oxå då och då och har barn tillsammans. när vi var tillsammans köpte han från alla och nu köper han från sig och våra barn.

men det där beror väl på hur bra relation ni hade? vi hade ingen bra relation och han är nog bara glad att inte få nåt från bara mig.

~~* Ola Salo.. sexigast i Sverige *~~
  • michiara

fast fyllde han 15 skulle jag nog kunna skicka ett kort iaf.. bara skriva grattis och tala om att jag tänker på honom på hans födelsedag

~~* Ola Salo.. sexigast i Sverige *~~
  • Therese33

Om ni hade bra kontakt så hade jag absolut skickat ett kort iallafall...

• plex

Jag står/ stod barnen väldigt nära. Men nu har jag inte träffat dem på ett par månader. Jag vet att de (barnen och mitt X) pratar om mig fortfarande, för det brukar mitt X berätta (spela på mitt samvete). Jag vet att 15-åringen förväntar sig en dyr present, vilket jag inte har råd eller lust till (elakt kanske). Ev om jag ska skicka ett grattiskort och presentcheck på bio. Kan det vara OK? Eller ska man bara skicka ett kort.
    Åhhhhh, mitt samvete och den här tanken äter upp mig
    Snällt av er att svara

• Dazzle

jag tycker du ska köpa om du vill vara i deras liv restan av livet. om inte, strunta i det, ring, lr skicka ett kort.

mvh D

• plex

Hej på er!
    Jag köpte ett presentkort på SF, 200:-
    Skickade per post och sen ringde jag och sa grattis.
    Han blev jätteglad.
    Skönt nu behöver jag inte tänka mer på det, eller inte just nu detta år.
    Tack för era svar

• erika86

Lime: Jättebra att du köpte! Jag har kontakt med min f.d styvmamma fast hon och min pappa har gjort slut för flera år sedan och det har bettyt jättemycket för mig.

• tröttmor

mannen är kanske 'bara' ett ex. men tänk på ungarna, köp en liten present, eller skicka en slant.

Svar på tråden HJÄLP!!Ska jag köpa något till styvbarnet?