• Kalaspuffen

Var hittar man stommar till lampskärmar?

Jag är ute efter stommar till bordslampor. De enda jag hittat finns på Panduro men de verkar vara till taklampor. Någon som vet? Det verkar ju vara populärt att göra egna lampor i inredningsprogram så det borde ju inte vara omöjligt att få tag på?

• Svar på tråden Var hittar man stommar till lampskärmar?
  • katta554

vet inte vart du kan köpa färdiga stommar men om du inte hittar någon kan du kanske hitta en billig skärm, tex på ikea i rätt storlek och ta bort tyget. oftast vill inte dom som gör lampskärmar sälja stommarna till privatpersoner.

lycka till

• Kalaspuffen

Tack för svaret. Tyvärr har jag inte hittat någon skärm som är helt kvadratisk, alternativt helt cylindrisk i modell större (för det är det jag behöver) på t ex IKEA. Jag hade gärna köpt en färdig skärm om det funnits i de modellerna, men det verkar helt omöjligt att få tag på. Tänkte att det skulle finnas stommar i de modellerna så jag kunde fixa till egna...

Någon annan som har tips?

• katta554

ja jobbar i en lampaffär och det är tyvärr inga levrantörer som vill sälja bara stommarna, men kanske att det går att gå till nån atelje som gör skärmar, och liknande.

det som finns är cylindriksa skärmar, men de företagen som vi handlar av säljer inga helt kvadratiska skärmar. finns en del som frågar men vet ej varöfr dom inte gör det. kanske att belid.se gör kvadradriska skärmar, du kan ju gå in och kolla på deras sida, så kan du kansek alltid ringa dit och se om dom vill sälja en stomme till dig. eller att dom kan tipsa dig nån stans som man kan köpa det.

lycka till

• Kalaspuffen

Tack snälla för att du tog dig tid att svara. Ska kolla in belid.se

• Truls06

Idag köpte en cylindrisk lampskärm med skaskigt (stavas det så?) tyg runt på myornas. Den kostade 10kr och tyget ska fet-bort och kvar är då stommen =)! Vi får väl bara se när/om/hur jag ska klä om den. Jag har en tanke i huvudet hur det ska se ut ska bara se om jag kan realisera den!

Svar på tråden Var hittar man stommar till lampskärmar?