• Mamma Zara

hur klär man sig bäst för att dölja sin feta mage?:-(

Hej!!
    Fick mitt barn för 1 år sedan och jag tycker att jag fortfarande ser gravid ut.. suck.. vissa dagar är magen svullen från brösten o ner typ.. usch.. känns inte alls så kul..
    Ska snart på ett bröllop och vill känna mig snygg, men jag vet inte hur jag ska klä mig för att känna mig kvinnlig, sexig och bekväm.. trött på magen som är som en degklump..
    Ja jag borde röra på mig mer, nu är ju snart våren här då känns det roligare att gå ut på promenader.

Jag kan tycka att andra kvinnor som är mulliga är snyggt klädda osv utan att jag ens reflekterar att dom har mage med.. men när jag själv ska handla kläder knns det mest skit..

Hjäääälp
    /Z

• Svar på tråden hur klär man sig bäst för att dölja sin feta mage?:-(
  • adrenalin

man är mer kritisk mot sig själv. jag tyckte min mage var ett enda sladder i somras men när jag ser bikinibilder så var det bara lite fluff ovanför troskanten. man borde ha samma distans till sig själv som till andra.

Jag vet inte riktigt hur du ser ut så det är svårt att säga. Magar kan ju va degiga på tusen sätt

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Tindrande

omlott tröjor och klänningar tycker jag döljer magen bra.
    Det hade jag mycket första tiden

• Trinity78

Absolut inte empiresnitt! Jag har lärt mig den hårda vägen... inte snyggt.

Immerse your soul in love
  • Filifjonkan1

Prova att köp en sånn där gördel från tv shop..
    en kompis till mej ser jätte smal ut i dom, och hon har som jag en hängig degig ful mage sen efter graviditeten.
    www.twins.com (lr .se)

• Rebecca Louise

köp en snygg skjorta det tycker jag döljer bra.
    även en väst kan dölja kärleks handtagen på sidorna.
    köp inte för små kläder som kryper uppåt.
    köp inte för låga jeans.
    använd bara kläder som e jätte snygga så du känner dej riktigt fin för det är du värd!!

Alva mitt hjärta ♥
  • Emil06

Omlottklänningar!
    Eller toppar som sitter åt mer över brösten å har lite mer tyg runt midjan om du förstår vad jag menar, inte så figursydda alltså. Jag har hittat flera såna E perfekta till jeans t ex när fläsket hänger över kanten

• adrenalin

använd aldrig byxor som skär in i höfterna/magen! det finns måånga människor som inte är tjocka men som klär sig i saker som skär in och då SER dom tjocka ut.

• SweetStarAngel

Många sådana har jag också, döljer fetmagen ganska effektivt.

Emil06 skrev 2007-03-13 11:42:06 följande:
    Omlottklänningar! Eller toppar som sitter åt mer över brösten å har lite mer tyg runt midjan om du förstår vad jag menar, inte så figursydda alltså. Jag har hittat flera såna E perfekta till jeans t ex när fläsket hänger över kanten
    Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • ThisIsMe

Prova en omlottklänning eller en med veck/rynkor över magen. De döljer jättebra!

• adrenalin

nån föreslog nåt som sitter hårdare över bysten och sen lösare över magen. jag skulle nog inte rekommendera det, tycker sånt får magen att se större ut!

• Lola Jämtland

Först o främst; en bra BH som håller upp bysten ordentligt!
    Det låter kanske konstigt men man ser slankare ut som bysten sitter där den ska.

//2007-here I come!
  • Lola Jämtland

om bysten ska det såklart vara

//2007-here I come!
  • ming

Välj ett par byxor med hög midja, då väller inte magen över (som den gör med låg midja). Välja en lite längre tröja.

Voila, plötsligt ser man inte lika fläskig ut!

• ming
    Lola Jämtland skrev 2007-03-15 13:50:28 följande:
    Först o främst; en bra BH som håller upp bysten ordentligt! Det låter kanske konstigt men man ser slankare ut som bysten sitter där den ska. //2007-here I come!
    Ja, större och uppuffade bröst gör ju att midjan ser mindre ut. En bra BH alltså!
Svar på tråden hur klär man sig bäst för att dölja sin feta mage?:-(