Resa med 4-månaders på solsemester
Är det någon här som kan ge lite tips om vad man bör ta med/ inte behöver när man reser med 4-månaders bebisar på solsemester??
Är det någon här som kan ge lite tips om vad man bör ta med/ inte behöver när man reser med 4-månaders bebisar på solsemester??
Hej,
Vi var i väg när vår dotter var 3 mån och vi hade med solkräm, tunna kläder, hatt, vätskeersättning. Jag helammade så det behövds inte men kan kanske vara bra. Annars så kommer jag inte på något mer just nu....
Lycka till!
Liten smidig vagn! Paraplysulky med liggläge och suflett är perfekt. Bärsele att ha tex. på flygplatsen när man chekat in vagnen.
Solhatt och solkräm med hög solskyddsfaktor.
Ta med all mat/välling etc. som barnet behöver, helst även blöjor. (beror lite på vart ni ska och vad som ev. finns att köpa där...)
Glöm inte febertemp, alvedon, näsdroppar mm till babyn.
Några välkända leksaker, gosedjur, snutte, napp förstås!
Använd aldrig vatten från kranen, köp på flaska.
Jag tycker det är jättesmidigt att resa med barn, spec. när de är såpass små! Då springer de ju inte ifrån en och är ofta nöjda och tillfreds med livet!
Paraply till vagnen
Hej!
Gu va skönt att se någon som ska ut å resa med en liten plutt, vi ska oxå iväg när vår är 6 mån och är lite nervös om det är för tidigt. Jag har oxå resonerat att det är smart innan de kan kuta iväg. Man vet var man har dom! Kolla upp var sjukhus och apotek ligger är väl bra. Lycka till!
Vattenkokare, att koka ersättning om man skulle behöva ge xtra mat utöver amning.
vi reste till gran canaria när theo var 5 månader, bra saker vi hade med var:
Ersättning till resan ( de hade där med som var samma som NAN här)
vätskeersättning ( behövdes aldrig men bra i fall att)
panodil supp
näsfrida
näsdroppar
Resevagn ( sulky som kan ändras till liggläge de pajar lite i flyget så ta en "skräpvagn")
solhatt
solskyddsfaktor
Bärsele
tunnlångärmad att ha och bada i som skydd mot solen
Vart ska ni åka... ? Vi var i Thailand när lillen var 5 mån... hade nog egentligen inte behövt ha med något mer än en Vagn, UV kläder hade vi med oss.. fast han var ju inte i solen ändå... Det fans allt på plats som man kan tänkas behöva.. Dom har ju barn även i andra länder... Släpa inte med dig för mycket det gjorde jag.. Nästa gång ska jag minimera packningen....
I mitt krypin finns en packlista och lite tips som du gärna får kika på!
Får man ha solskyddsfaktor på ett barn under 1 år?
Vårhumlan83: Ja, det får man. MEN man ska använda det sparsamt.
Jag rekomenderar en tunn bomullsfilt/lakan att hänga för öppningen på vagnen för att skydda mot solen och ett par hårklämmor för att hålla fast det med
Åkte utomlands när vår son var 4mån.