Åksjuk 1,5 åring
Är det någon som vet om man kan ge åksjuketabletter eller något annat till en åksjuk 1,5 åring?? Vi ska till fjällen om drygt 3 veckor dvs en bilresa på ca 8 timmar......
Är det någon som vet om man kan ge åksjuketabletter eller något annat till en åksjuk 1,5 åring?? Vi ska till fjällen om drygt 3 veckor dvs en bilresa på ca 8 timmar......
Vi har gett 1/4 - 1/2 tablett till vår 2 åring när hon ska åka bil. Vi pratade med läkareen på bvc innan och de sa att det var ok, så ring och hör med någon på vc eller sjukvårdsrådgivningen. Beror kanske lite på vikt å så också hur mycke man kan ge...
Prata med bvc eller apoteket och se vad dom rekomenderar.
Har blivit tipsad om ett armband man köper på apoteket! Vet inte hur gamla dom måste vara, men har hört att det ska fungera jättebra
en "expert" var till dagis och höll föredrag - berättade bl.a att man kan "plåstra om" naveln så slipper man bli åksjuk och sjösjuk. Sätt ett plåster eller en bit tejp och "drag ihop" naveln med plåstret eller tejpen.
Kan ju tilläggas att undertecknad ej har provat men det lär fungera.
Vi har armband till vår dotter (finns på Apoteket). Vi köpte dom i somras (då var hon 2 år) och sedan dess har hon inte kräkts i bilen, skönt . vet inte om det är armbandens förtjänst eller om åksjukan växt bort men det kan vara värt ett försök i alla fall.
Man kan ge 1/4 åksjuketablett till barn över 1 år, dock står det att man ska prata med läkare innan, men jag frågade på BVC och det var ok...
Testa armbanden! Jag har testat (fast på mig själv då) och de är oslagbara!
vi testade också armbanden och sen dess har hon inte spytt nått.
Vi har också testat armbanden, det är ju otroligt vad bra det fungerar. Vår flicka är 5 år och har varit åksjuk i bil och buss i flera år, sedan vi köpte armbanden har hon inte haft några problem. Tabletterna funkade också, men det känns trist att behöva ge om man bara ska åka en kortare sträcka.
Kan verkligen rekommendera armbanden!
Vi har också armbanden till vår dotter (nu 2,5 år), köpte de i somras och hon har inte heller kräkts sen dess. De kostar ca 150 kr på apoteket och det är värt att testa innan man ger tabletter.