• mamyleine

Varmt kranvatten och blanda ersättning/välling i.

Som jag förstått det ska man ta kallt kranvatten och värma upp och ha välling i och trodde alla gjorde så. Men fått veta nu att vissa tycker det är mer praktiskt att ta varmt kranvatten (dvs deräkt från kranen de som är varmt redan som man inte värmer upp i tex micro/spisen och håller i flaskan och ger barnen). Är de vanligt? Står ju på förpackningen att man inte ska göra så. Så funderar hur ni gör.
    Jag värmer upp i micro/spisen.

~ Alla kan göra fel utom jag ~
  • Svar på tråden Varmt kranvatten och blanda ersättning/välling i.
  • Eja

nä men oj va läskigt det låter..... det finns ju en massa bacelusker i varmt kranvatten!!

Amanda -04 *** Elias -06
  • Eja

jag värmer i micron

Amanda -04 *** Elias -06
  • Gaztongirl

Absolut inte varmvatten ifrån kranen, det är inte alls bra att ta det vattnet och ge till liten bebis.
    Jag gjorde så att jag tog kallvatten och sedan blandade med vatten ifrån vattenkokaren. Lika enkelt som att öppna kranen

• Eliva

Det finns mer bakterier och så i varmt vatten plus att vissa bakterier dör när man värmer vällingen. Därför ska man ta kallt vatten. Men min väninna kunde inte amma och gav ersättning hela tiden och gav bara med varmt kranvatten och hennes pojk är det inget fel på. Så det är nog inte så farligt egentligen, men det vore ju onödigt tycker jag IFALL barnet skulle få en infektion p.g.a att man inte orkat värma flaskan. Så svårt är det ju inte.

kjeck.kmedia.se - Kontrollera din vara innan bud/köp!
  • estevezz

Värmde kallt vatten.
    Varmvatten ska man ju inte använda då det löser upp "skit" ur kopparrören. Skulle aldrig dricka eller laga mat och absolut inte ge till något barn varmt vatten ur kran. (men så har man ju en liten släng av bacillskräck också.. )

• AmandaPitkänen

oj, gör folk så? Nä jag har alltid tagit kallt vatten, låtit det spola ett tag så det är riktigt kallt och sen värmt det i micron.

• Cindra

Det kan bildas legionella-bakterier i varmvattensrören så det vattnet duger ENDAST till att duscha och diska i och får aldrig användas i någon slags matlagning. Och def. inte till välling åt små bebisar...

• Eja

skulle aldrig dricka varmt kranvatten själv så ´jag skulle aldrig ge det till min lilla bebis heller

Amanda -04 *** Elias -06
  • Jacqueline

OMm vattnet i kranen uppnår 60 grader så ska det inte vara någon fara...
    legionärs sjukan får man om man druckit/duschat i vatten som står stilla i varmvattenberedaren under 60grader

• mamyleine

Var väl de jag trodde. Alltså att man inte skulle de. Jag tycker själv de känns bättre med micro/spisvatten (och som nån skrev vatten kokare) . Jag skulle heller inte vilja ha varmt kranvatten till min son. Skulle inte prova de själv men fick lov att veta om de var vanligt

~ Alla kan göra fel utom jag ~
  • JeanneDArc

neeeeeej... skulle inte ens dricka det själv.

• mammatillpojkar

usch.. kallt vatten och sen värmde jag det i micron

• Moonis

När donen va mindre så värmde vi alltid i micro. Nu kan jag ta ljummet (knappt det) o hälla i direkt.
    Han klunkar hur mycket badvatten som helst när han badar vilket säker är mycket värre i så fall. 

Svar på tråden Varmt kranvatten och blanda ersättning/välling i.