• Ansapansa

hur mycket tvättmedel/sköljmedel andvänder ni?

såg att det var en fråga om toappper, var tvungen att ställa en om tvättmedel oxå.

hur mycket tvättmedel/sköljmedel andvänder du i en full maskin?

jag andvänder ca 40-50ml Grumme tvättmdel i bland mer i en full 7kg tvättmaskin
    Och 2 "hattar" med Skonas sköljmedel
    jag slösar nog väldigt mycket på det.

• Svar på tråden hur mycket tvättmedel/sköljmedel andvänder ni?
  • Kålrot

½-1 dl tvättmedel/maskin.
    Sköljmedel har vi inte använt på 8 år.

• Prinsessan Viktoria

Anväder comfort just nu aloe vera med såå fräsh doft!
    Har den o koncentrerade.
    Använder per maskin en halv till en kork beroende på tvättmängd och textilier.

Har fått höra att för mycket sköljmedel inte gör tvätten ren samt att överdosering kan leda till allergiska besvär så jag håller mig nog till anvisningarna

• JessicaåIda

Använder inte heller sköljmedel pga allergi.
    Använder ariel sensitive & grumme tvättsåpa, parfymfri.

• TjEjLiGaN

Jag/vi använder 1 dl till en maskin tvätt. Då de är väldigt smutsigt använder jag mig av förtvätt me ½ dl t-medel oxå.

Ta vara på idag, imorrn kan de vara försent!!
  • TjEjLiGaN

Sköljmedel tar jag nog ganska mycke. Vill att kläderna ska vara mjuka o lukta gott.

Ta vara på idag, imorrn kan de vara försent!!
  • Kantarellen

40 ml tvättmedel och "pytte" med sköljmedel till de tvättar där jag använder det. Har sett i tvättstugan att en held del överdoserar något kopiöst, typ 2-3 dl tvättmedel...

• Sencha

Normalt sett 40 ml eller något mindre (Grumme tvättsåpa). Hårt smutsat så kan det bli 50-55, men aldrig mer.

Sköljmedel har jag aldrig nånsin köpt.

• Trossens mamma

c.a 1 dl tvättmed och en kork skölj till c.a 5-7 kg normalsmutsad tvätt

* Lova skall få ett litet syskon BF 31.3 vecka 38 *
  • Líllafamiljen

Jag tar ca 2 matskedar och får tvätten mycket ren använder grumme och via. Bor i radhus och har egen tvättmaskin och tork.

• xal

2 msk tvättmedel och en halv kork sköljmedel vid jeanstvätt.

• norgesessan

en halv kork använder vi till en industrimaskin..(vi har tvättstuga). Jag slösar definitivt inte, for det stinker så annars...

• norgesessan

tvättmedel använder vi en skopa....jag vet inte hur mycket det är...en liten skopa är det nog...

• JsN

Hur mycket man behöver använda beror ju på hur stor maskin man har, hur full maskinen är, hur koncentrerat tvättmedlet är samt hur hårt vatten det är just där man själv bor. Så att jämföra volymer rätt av säger absolut ingenting!

JAg använder ungefär hälften av det som rekommenderas på paketet för min maskinstorlek och vattenhårdhet. Är det hårt smutsat så ökar jag något. Sköljmedel använder knappt hälften av rekommendtationen, det tycker jag räcker för mjuk tvätt.

*hälsosamt lat*
Svar på tråden hur mycket tvättmedel/sköljmedel andvänder ni?