Fungerar Comviq för er?
Jag har helt plöstligt ingen täckning, och jag är hemma!
Tänkte om Comviq har problem just nu.
Gillar verkligen inte Comviq, men är dumt nog fast med deras abbonnemang.
Jag har helt plöstligt ingen täckning, och jag är hemma!
Tänkte om Comviq har problem just nu.
Gillar verkligen inte Comviq, men är dumt nog fast med deras abbonnemang.
Det här är inte klokt!
De har stängt av abonnemnaget för att de påstår att jag har en obetald räkning!
En räkning som jag betalat och ringt om tre gånger! :-] Jag orkar inte med dem längre.
Sitter i telefon med dem nu och det kostar ju 500 kronor att avsäga abonnemnaget. Skit!
Vad trist att du har problem med comviq.
Jag har haft samma abonnemang hos comviq i snart 12år och aldrig haft problem.
/ nalla
Jag har heller aldrig haft problem med dom..
Jag har haft Comviq abonnemang i 10 år och har aldrig haft problem......
Jag hade så igår,men idag funkar det
Hade visst glömt att uppdatera.
Först tyckte han att jag skulle betala 49 kronor och få det retruaktivt, men det vägrade jag gå med på. Snälla nån, ska jag betala när det är de som gjort fel?! De får väl bara se till att fixa det!
Han satte på abonnemnaget och sa bara "ursäkta för besväret" och la på.
Häromdagen kom det en räkning med en påminnelseavgift på 50 kr!
Ringde för tredje gången och sa att dettta verkligen börjar bli tröttsamt nu.
Hon sa då att jag fortfarande måste betala för samtalsavgiften. "Ja, men det har jag ju gjort", sa jag och fick upprepa allt igen!
Hon bad också om ursäkt och sa att justeringen borde vara gjord nu.
Comviq tar kål på mig! Jag blir galen på riktigt snart!
Jag villf aktiskt ha ersättning för allt besvär, men efetrsom jag är för mesig vågar jag ju inte säga till om det... Kanske gör det om det händer igen, för de där 50 kronorna lär väl inte vara borta!
Ni som inte har haft problem med dem, är ni bundna till just det abbonemnaget?
Jag ahde Comviq kompis innan och var inte bunden och då var det inga problem, men så fort jag band upp mig på ett år (dumma mig) dök dessa problem upp. Kul.
mintchocolate: precis samma sak hände min mamma!
Dessutom var det comviq som var skyldig henne pengar inte tvärt om, eftersom de hade debiterat henne för fel abonnemang vilket blev mycket dyrre för henne.
Comviq skickade ut en räkning på de pengar de skulle betala och trots samtal efter samtal så tog det nästan ett år innan allt var löst. Och då hade Comviq redan hotat med inkasso.
Helt sjukt!!
Jag har haft Comviq i nästan 10 år och aldrig haft problem, men funderar ändå på att byta pga den behandling mamma fick.
copernicus
Men lägg av?! Snacka om oseriöst företag! Vad arg jag blir när jag hör det där.
Hade jag varit modigare hade jag kontaktat Sverker i Plus. Hoppas någon annan vågar göra det, för mitt fall lär ju inte vara det sista...
Visst kan alla fela, men de får ju rätta tilld et med en gång och inte fortsätta låta det gå ut över kunden gång på gång...
Förstår att du vill strunta i Comviq. Det vill jag också efter detta, men jag är ju som sagt bunden, så det kostar 500 kr. Något som jag inte tycker att jag ska behöva betala efter detta, men det borde jag ju säga till dem i så fall.
Kan vara skönt att skriva av sig också, och se om fler har samma problem. Vilket i alla fall en hade.
emmye
Nu först såg jag vad du skrev
De hade inte stängt av ditt abonnemnag i alla fall va?
Comvic är helt värdelöst!
Helt plötsligt bliv jag av med mitt nr (har kontantkort) de hade gett det till ngn annan.
Ringde o ringde, blev bara bortkopplad. Tillslut skulle de fixa detta sa de, och de skickade ett nytt kort(som skulle vara samma nr) men det var ett helt annat. Som dessutom inte fungerade!
Så ringde upp igen, blev bortkopplad när jag talat m en kille, ingen svarade och jag skickade istället ett mail där jag krävde att de skulle fixa till allt. De svarade inte ens på mailet så nu har jag ingen möjlighete att använda telefonen.
Aldrig mer comvic!
Malinnx
Men fy!
Jag skickade också mail till dem, för jag hade en massa problem med det nya abbonemnaget redan innan detta hände. Skrev fakturanummer och förklarade allt. Att de hade gjort fel osv.
Jag fick heller ingets var, men jag skickade om det flera gånger, skrev baar samma mening innan. "Eftersom jag inte får något svar, skickar jag detta mail igen"
Till slut var de ju tvugna att svara. De skrev att de ville ta det per telefon istället, för de hade inte alla uppgifter...
Orkade inte ringa då, för jag har ändå lättare att förklara mig via skrift, men eftersom det dök upp ett nytt problem var jag ju ändå tvungen att ringa. Drog upp det som stod i mailet och bortförklaringare fter bortförklaringar kom...
Förstår inte hur Comviq fortfarande kan vara kvar och gå runt, för jag tycker det är uppenbart att de luras.
Mitt råd til dig är alltså att inte ge dig. Skicka mailet igwen och igen. elelr ing. De verkar leva på att kunder ger upp, för nmågon bra kundkontakt har de INTE!
Det är ju skitkonstigt att folk har kvar dem överhuvudtaget!
O vilken personal de har! Helt oengagerade när man ringer, man märker att de skiter i en o bara vill lägga på så fort som möjligt!
Jag tänker inte skicka mer mail, jag skaffat hellre en annan operatör o hoppas att andra gör likadant så de blir tvungen att lägga ner :-P
Tja, jag har haft dem i tio år och inte haft speciellt många problem och de som varit har lösts snabbt och smidigt. Då är det väl inte så konstigt att man väljer att ha kvar dem?
Malinnx
Jag vet, de är verkligen totalt oengegerade när man ringer! Det är inte månmga som varit trevliga när jag ringt inte.
Lyckost dig som kan byta...
Etts eriöst företag hade bett om ursäkt tusen gånger och gett kompensation. Jag fick bara ett "ursäkta".
Tur att ajg var hemma och tur att jag hade fast telefon. vad hade jag gjort annars?
Dessutom sa de att det skulle at 40 minuter innand et sattes igång igen. hur kan de ens göra så mot kunder utan att fråga om kunden vill ha någon ersättning för besväret?
Det är väl så med många olika företag att de får både ris och ros från alla olika håll.
Jag har tidigare skrivit ett inlägg att jag är bara nöjd med Comviq och den hjälp jag fått när det någon gång varit problem. Det har de löst jätte bra och jag har bara fått ett bra bemötande på deras kundtjänst. Jag har haft abonnemang i 10 år där nu.
Jag har haft samma nummer i 8 år. Inga som helst problem!
När min mobil blev stulen så skickade de tom ett kort med samma nummer till mig. Jag hade inte den speciella koden längre. Men jag skrev detaljer osm vilket nummer jag ringde sist, när jag laddade på det sist, med hur mycket osv osv..
Jag är jätte nöjd.
Men maila plus om företaget verkar så oseriöst
Visst är det bra att många av er har blivit bra bemötta. Jag har också haft Comviq i flera, flera år och inte haft problem med dem förrän nu. Förutom i början, då de mest strulade med täckningen, men går inte att jämföra med detta.
Däremot ska ALLA kunder bli bra bemötta. Alla kan göra misstag, men min historia går igen till flera här och så får inte ett seriöst företag behandla sina kunder.