• Isalel

Sover bebisar bättre utan napp?

som rubriken?
    min kille vaknar flertalet gånger under natten och skriker efter nappen...
    Kan det vara värt att vänja av med napp helt?
    Känns  som om han är för liten....är 7 månader?
    Isf. finns det något bra substitut för nappen, förutom tummen :)

• Svar på tråden Sover bebisar bättre utan napp?
  • carola1977

Min dotter som också är 7 månader har ingen napp (aldrig gillat). Hon suger på tummen eller på sin snuttefilt. Skönt för båda sakerna hittar hon själv .

• AnLeNo

Om du håller ut kommer han ju så småningom lära sej att hitta nappen själv, då kan du ha flera stycken liggande i sängen så han kan hitta nån. Före det finns nog inget att göra, mer än att försöka vänja honom vid att sova utan då, vilket jag tror kan bli jobbigt. Men värt ett försök är det ju, prova kan man alltid...

Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
  • Vicke

Det är nog olika från brn till barn. Min dotter sov jättebra med napp. Men om det är så att din son spottar ut nappen flera gånger kanske han får en bättre sömn utan. Du får testa!

• guldplutt

det kan mkt väl vara så att det är nappen som stökar till det. "barn ska somna som de vaknar" säger man ofta på bvc, vilket ju innebär att tappar han nappen när han sover så vaknar han ju o saknar ngt han hade när han somnade, o kan då inte somna om själv. vi körde en avvänjning vid ca 8 månader, det gick faktiskt mycket snabbare o lättare än jag fasat för. vi körde det i kombination med en light-variant av anna wahlgrens metod, så vi fick ju lite hjälp av buffandet för att få henne lugn och vilja sova. det funkade jättebra i några veckor. tills hon blev sjuk. då fick hon korn på nappen igen, så nu har hon den i alla fall... men nu är hon så stor att hon kan hitta den själv.

• Sicali

Som någon skrev är det olika. Min son sov och sover fortfarande allra bäst med napp, han vaknade aldrig av att den trillade ut.

• Tonx

Det är väl olika.
    Tycker dock man OFTA hör om folk med napproblem om natten.

Nova 051008 Bebis BF 071021
  • Sicali
    Tonx skrev 2007-03-13 19:35:17 följande:
    Det är väl olika. Tycker dock man OFTA hör om folk med napproblem om natten. Nova 051008 Bebis BF 071021
    Kanske för att de med barn som sover med napp och inte har problem inte har behov av att prata om det. Det är ju oftast bara när man har problem med nåt som man frågar om det, eller hur?
  • TheCoopers

Min dotter sover med napp och vaknar aldrig när hon tappar den ... hon är snart 4mån

Mark Levengood 4 President
  • Pättra

7 mån o för liten för napp? MIn son har tagit nappen sen han föddes typ..men nu har han börjat hitta tummen..

• Nettis30

Min son sover bra utan napp men vill ha den när han somnar för att sedan spotta ut den. Han har en mus från IKEA som han gillar skarpt.

Svar på tråden Sover bebisar bättre utan napp?