• Skogsstjärnan

Ola Salo - matematiknörd som bytt namn?

Ja, ursäkta rubriken, men visste inte hur jag skulle formulera mig för att få uppmärksamhet till tråden

Ja, jag undrar alltså om han, Ola Salo, har pippi på matematik eller nåt. Läs artikelen: www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1020781,00.html

Det i kombination med att hans namn är ett palindrom (namnet går att läsa båda vägarna).

Heter han något annat på riktigt? Är jag isåfall den enda som inte vet det?

• Svar på tråden Ola Salo - matematiknörd som bytt namn?
  • Jacqueline

har jag inte tänkt på...att man kan läsa hans namn baklänger..hihi du va en smart en...eller så ser du väldigt bra hahaha

• Minikatt

Hehe, jag tror inte han är nåt mattegeni för det. Alla vet väl att året har tolv månader...

• Skogsstjärnan

JACQUELINE: Hihi, tack, men jag hade inte tänkt på det innan jag såg en tråd om just det för någon dag sedan. Men nu i kombination med den här artikeln så fick mig att börja fundera att han MÅSTE ha bytt namn, vilket då AUGUST svarade att han gjort.

Alltså har han tydligen en förkärlek för matematik

• Skogsstjärnan

minikatt: Inte skrev jag att han var ett geni, det har jag ingen aning om! Men att ens TÄNKA som han gör, alltså att tävla som bidrag tolv är bra för att året har tolv månader, klockan har tolv siffror, det fanns tolv lärljungar osv. Att dra paralleller till allt det tyckte jag var lite komiskt och märkligt. Tror inte alla skulle tänka som han

• Skogsstjärnan

Ha ha, om man ser på antal klick så lyckades jag ganska bra med rubriken Ingen fler som vill kommentera?

• Nenne 71

Han är väl lite egen

Dygnet har 24 timmar men det räknas inte här?!

• Skogsstjärnan

Nä, allt kan han ju inte få som han vill Men han hade ju sagt dag och inte dygn...

• Laire

Parallellen till lärjungarna kan förklaras med att han är prästson (!), namnet deras är tydligen religöst präglat också...

Prästsonen Ola trodde vid den här tiden att apokalypsen var nära, och det var hög tid att försöka rädda så många människor som möjligt. Det finns inget bättre än en ark till det ändamålet, och därav kommer deras namn.

http://sv.wikipedia.org/wiki/The_Ark

Vem kan säga till någon annan hur lyckan ser ut?
  • Skogsstjärnan

Ha ha, en kul prick med andra ord

• Glimmerfall
    Nenne 71 skrev 2007-03-13 17:40:22 följande:
    Han är väl lite egenDygnet har 24 timmar men det räknas inte här?!
    Ja dygnet har 24 timmar men dagen har 12 timmar sa han.
    ~*~ I came here dressed like Audrey Horne......... ~*~
  • Nenne 71

Jag vet att han sa dagen men oftast räknar man dygnet men det passa sig ju inte här. Då blev det ju 12 för lite

• Nette

så tänker jag oxå mycket i sifror! Trodde ALLA visste att det var ett taget palindrom!

Svar på tråden Ola Salo - matematiknörd som bytt namn?