• Anonym (hjälp)

antidepptabletter o alkohol????

hej jag äter antidepp tabletter kan man ta nån öl eller nått glas vin eller är det farligt och i såfall hur farligt?jag är nämligen bjuden på 30 års fest till helgen

• Svar på tråden antidepptabletter o alkohol????
  • Anksan

Beror på vad det är för tabletter. men oftast är det inte att rekommendera.

• Anonym (hjälp)

mirtazapin alternova

• Anksan

"Mirtazapin Alternova kan förstärka den dämpande effekten av alkohol. Du bör därför undvika alkohol under den tid som du behandlas med Mirtazapin Alternova."
    //FASS

• Anonym (hjälp)

ok ja o de menas väll att den inte hjälper som den ska då va?inte hemma på alla dessa fina ord haha sorry

• Anonym

Med det menas att man inte ska ta tabletterna och alkohol på samma gång. Alltså: avstå från alkoholen.

• Anksan

ja du vet alkohol har en dämpande effekt, alltså man är ju inte direkt den mest alerta och piggaste individ när man druckit. mirtazapin förstärker effekten av den negativa effekten av alkohol. och det kan sluta illa. så ja undvik alkohol.

• Pirum

Man kan också få rätt otäcka minnesluckor, bli aggressiv mm om man blandar med alkohol. Snedtända med andra ord.

• ying yang

Hur länge har du ätit tabletterna?

• Anonym

vad jag vet och känner folk som käkar tabletter så har det itne hänt nåt med ett glas vin eller en öl.

• ying yang

Har du precis börjat ska du INTE dricka alkohol eftersom kroppen måste ställa in sig på den nya medicinen. Har du ätit ett par månader eller så, kan du prova hemma att dricka ett halvt glas, ett helt glas för att se hur du reagerar. Går det bra kan du dricka alkohol i lagom mängder. Kom ihåg att du kan vara mer lättpåverkad. Min läkare säger att alkoholen tar bort effekten av medicinen, men att dricka någon gång ibland måttligt går.

• Anonym

om du fått dessa mediciner så har du med största sannolikhet också fått infon från läkaren . Och NEJ kombinera inte det är det inte värt.

Svar på tråden antidepptabletter o alkohol????