• helenajoanna

Multivitamin för gravida

Någon som börjat äta vitamintillskott? Tänkte vara lite duktig och se till att bebben får sitt redan nu from v 5. Nå'n som känner till "Mulitvitamin för gravida och ammande" (New Nordic)??

• Svar på tråden Multivitamin för gravida
  • nitedrive

Det går bra med vilken multivitamin som helst,det finns många för kvinnor i fertil ålder och gravida.Jag tror de är likvärdiga.

• Millbertina

Jag dricker Multivitamin från Netto, och det funkar lika bra..Men är det ngn som tar Omega 3 vitaminer?

Skall höra med Bm på måndag.

• Hannibanni

Jag äter ett omega tillskott bestående av fiskolja och jättenattljusolja som heter Mumomega och är gjort för gravida! Borde finnas på hälsokost, jag har köpt det på bodystore på nätet...

• November bebis

Hej! Jag äter Mitt val kvinna, folsyra och Omega 3..

• Einnej

Jag har sedan länge tillbaks ätit Mitt val kvinna som finns på apoteket, i den finns allt du behöver, folsyra är de viktigaste och det har dom tabletterna mycket utav,

• TiMaKi

Jag började äta Mitt Val Kvinna från apoteket och dom innehåller

12 vitaminer, extra folsyra
    10 mineraler inkl kalcium och magnesium
    Antioxidanter (C, E, selen)

v13
  • Millbertina

Kanon, för jag har tabletter hemma som vi köpte på en hälsokostaffär men tabletterna är lika stora som en supp men kör upp där bak hahahaha

Får inte i mig dom, jag äter också folsyra samt någon form av mitt val kvinna..Har köpt den på apoteket..skall kolla när jag kommer hem om den innehåller omega 3.

Kram

• jelo1976

Jag ätar bl.a. dem. Känns som jag aldrig har ätit så mycket tabletter i hela mitt liv som jag gör nu när jag är gravid.

• gbgumman

Vitamineral från apoteket (de för gravida) äter jag. Billigare än mitt val kvinna där man måste ta två tabletter för att få rätt mängd folsyra.

Mitt val kvinna = 250 mg folsyra
    Vitamineral gravid = 600mg folsyra

Man bör äta mellan 400-600 mg folsyra om dagen som gravid.

• Einnej

Ah just de ja... Vitamineral heter mina också. Var hos bm idag och frågade ang. detta med vitaminer osc. Hon sa att de viktigaste är folsyra, de andra kan man få för mycket utav om man både käkar vitamintabletter och får i sig de från maten och efter vecka 12-13 är tabletterna inte viktiga alls.

Svar på tråden Multivitamin för gravida