• Ulfino

Förbenade förkylning

Nu har vi dragits med en förkylning halva vintern. Den har liksom blivit som en familjemedlem som går från en person till en annan.

Eftersom detta är ett nytt fenomen så klandrar jag min 1-årige son. Jag misstänker att min bakteriehärd här hemma ger förkylningen nytt DNA tillskott så att Mamma och Pappa, som normalt blir immuna mot samma förkylning, åker på förkylningen om och om igen.

Hur stöttar våra vänner oss? Jo, genom att berätta att det blir värre när han börjar på dagis!

Funderar på att skippa dagis. Vilka är egentligen alternativen?

• Svar på tråden Förbenade förkylning
  • cruZZe

Är samma här hemma. Våran äldsta går på dagis och våran minsta började för 3 veckor sedan. Vi har varit konstant frkylda nu i någon månad och det börjar bli så förbannat jobbigt och irriterande.

• Tyrell

Under inskolningen var vår lille den ende som höll sig på fötterna. De andra fyra hade några förkylningsdagar. Men efter det......

Det värsta är att han tar i och kör igenom hela förkylningen på en eller två dagar med tokfeber, snor överallt och mage i olag. På jobbet hävdar folk att det finns fem bakterier på dagis som måste genomlidas.

Den enda glädjen jag sett är att det finns ett samband mellan intensiteten på förkylningen och utetemperaturen. Mildare väder ger mildare förkylning.

• fredrik82

Jag har exakt samma situation här hemma, sedan i December har någon alltid varit förkyld (Om inte värre), boven måste vara Amelia. Snart är det dags för dagis. Ujuj, vet inte hur det ska gå.

Svar på tråden Förbenade förkylning